RANDOMAN Geplaatst June 12, 2018 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2018 (bewerkt) Ik ben steeds wat dichterbij een stap in de oplossing maar nog niet helemaal. Situatie: Jeep XJ 4.0 98/99 Deel bedrading lpg systeem loopt via een aftakking van de eerste Injector. Die bedrading heeft tegen fan aangelopen waardoor twee draden kapot zijn gegaan. Dat is inmiddels herstelt (aan elkaar gedraaid). Blijft nu over het probleem dat de auto op 5 cilinders loopt. Foutcode P0201 + brandende ''check engine light'' op dashboard . Inmiddels al aan gedaan: - nieuwe bougies - nieuwe kabels / rotor / verdeler Verder getest: - Stroom gaat door de injectors / ohm test ook goed doorlopen Het probleem: Injector 1 geeft geen puls op de negatieve zijde, maar brand continu met een testlamp, itt de andere injectors. Dat zal de oorzaak zijn van het niet werken van de injector en de auto op 5 cil loopt. Nu is de vraag; wat is de volgende stap waar ik moet gaan zoeken? Een kapotte PCM? Bedrading naar de PCM? (dit lijkt mij niet heel aannemelijk omdat de bedrading tussen accu en injector kapot was gegaan). Misschien toch ergens anders zoeken? Kan ik nog testen op de PCM zelf of daar wel een puls uit gaat? Heb al redelijk wat tips en hulp van Siert gehad. Maar die durf ik niet dagelijks te bellen dus een topic aangemaakt 🙂 June 12, 2018 bewerkt door RANDOMAN Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst June 12, 2018 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2018 Ik zou de negatieve pulsdraad volgen tot aan de pen van de pcm, als je dat nog niet gedaan hebt. Wellicht raakt de beschadigde draad ergens massa. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst June 12, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2018 http://www.jtec.info/index.php?title=1996_-_1999_Jeep_Cherokee_I-6_4.0_XJ pin b4 draait om de 1e injector. kan ik daar iets van af lezen? Zoja welke test kan ik daar uitvoeren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst June 12, 2018 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2018 Als je de witte steker van de PCM los haalt, en de steker van de injector mag je geen weerstand op deze draad meten naar de massa. Succes, siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst June 12, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2018 okee, puls gecheckt direct vanaf de ecm door daar de lamp op te zetten. Ik krijg puls op B5 (injector 3) Geen puls maar vol brandend op B4 (injector 1). Kapotte ecm of toch nog ergens een gammele draad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stephan Geplaatst June 12, 2018 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2018 Toch nog even draad door meten na massa alvorens concluse trekken dat pcm stuk is.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst June 12, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2018 34 minuten geleden zei stephan: Toch nog even draad door meten na massa alvorens concluse trekken dat pcm stuk is.. Misschien een domme vraag, maar wat moet ik dan precies meten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst June 12, 2018 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2018 Zie mijn vorige post. Dus stekers los, multimeter op weerstand, meten tussen de min en de massa. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stephan Geplaatst June 12, 2018 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2018 Precies. Om uit te sluiten of je pcm continu massa schakeld of dat je signaal draad massa maakt. Normaal wordt massa geschakeld via transistor in ecm. Wanneer de draad massa raakt werkt dit dus niet meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst June 16, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2018 Update: pcm is stuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.