Spring naar bijdragen

JK Unlimited kopen


Recommended Posts

goedemiddag Jeepers,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een TJ ben er zeer blij mee heb m erg mooi opgeknapt en is echt een eye catcher. 

voor het comfort wil ik er nu een JK unlimited bij kopen om wat meer kilometers mee te rijden. Ik heb al wat door het forum zitten spitten en heb van alles gelezen.

Ben van plan een JK vanaf 2012 te kopen omdat ik het interieur een stuk mooier vind. 

Wil gaan voor een 2.8 CRD (liefst automaat maar geen must). Kunnen jullie mij helpen waar ik technisch op moet letten bij het kopen van een 2ehandsje ? ik las al fusekogels, aandrijflijn, remleidingen. ben van plan wel een originele te kopen en hem zelf te verhogen etc omdat ik dan weet dat er hoogstwaarschijnlijk niet terrein mee gereden is (doe ik er liever zelf mee).

Ook wil ik er graag flinke wielen onder het zal een 35'' wiel worden, Ik lees verschillende dingen op internet sommige passen niets aan sommige laten van alles veranderen voor het rijden met grotere wielen.

 

kunnen jullie me helpen hiermee ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Wellicht een wat late reactie, maar ff geen tijd of fut gehad om het forum te bekijken.

Zou de vraag eerst bij enkel de tips  voor het kopen van een JKU hebben gehouden...

KM stand. Klopt het kenteken wel, grijze 2 persoons of geel met achterbank erop. Meeste JKU's diesel in NL stonden/staan op grijskenteken namelijk.
Staat het trekgewicht ingevuld, wordt bij import weleens vergeten in te vullen. Scheelt weer kosten richting de RDW.
Liefst natuurlijk een Rubicon, vanwege de assen en tussenbak. Maar die zijn schaars en meestal een stuk duurder.
Nu heb ikzelf geen diesel, maar zou naar lekkages kijken ook v/d assen. Ik weet dat de diesels iets meer motor problemen hebben dan een benzine versie.
Tja, zijn zoveel dingen waar je naar kunt kijken. Als je bovenop de brandstoftank kijkt en je vind daar bagger.... dan heeft hij offroad gereden. Krijg je bijna niet schoon daar namelijk.

Qua verhogen moet je bij aankoop v/d onderdelen wel letten op dat het ook voor diesels is. In de VS zijn geen diesels leverbaar namelijk.
En sommige sets passen dan niet direct, zeker bij bouwjaren vanaf 2012. 
Zou hem ook eerst een tijdje standaard houden en ook offroad mee rijden. En eerst bekijken wat je wilt qua hoogte ect.
Ook gewoon kijken welke sets andere JKU rijders eronder hebben zitten.

Succes en hopelijk tot ergens in 'het veld'... met een JKU.

Groet Roo  😎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...