Spring naar bijdragen

Offroaden Canigou, Frankrijk


mcsnipe
 Share

Recommended Posts

De Canigou  (2784m)  ligt in de oostelijke Pyreneeën.  Een soort heilige berg voor de Catalanen. Het mooie is nu dat er bijna tot de top een "jeeptrack" loopt. Deze weg wordt gebruikt om toeristen en Catalanen 22 km omhoog te brengen met terreinautos. Achter op de foto zie je zo eentje. Zelf dacht ik mee aangezien dat een Jeep track is moet ik met mijn 2004 CRD GS dat ook kunnen. De weg is 22 km lang, soms steenachtig en ook langs diep ravijnen. Mijn jeep heeft dit trouw heen en terug gedaan. Daarna moet je nog 2.5 tot 3 uur naar de top lopen naar gelang van conditie.  Je rijd naar het Refuge Cortales. Vandaar begint de hike. Zelf heb ik geparkeerd bij Ras Dels Cortales (Foto). Waar moet je verder no op letten: onweersbuien kunnen gevaarlijk zijn, intense hitte in de zomer, steenslag. Ik zou het doen voor de Franse autoriteiten ook op het idee komen deze weg af te sluiten.

Start: Filliois

Stop: Refuge Cortales

Lengte: 22km

Dit was mijn 2e Jeep uit 2004.  Een Diesel met een Mercedes Motor. Allemaal genial behalve als je de laatste injector wilde vervangen den hele motor omlaag. Dus voor aankoop even recente wisseling controleren. Verder een fantastisch auto. Veel gekke wegen mee verkend soms met zweet op het voorhoofd. Kijk nu voor een nieuwe.

canigou.jpg

canigou_2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...