Spring naar bijdragen

XJ start niet.


Arjanw
 Share

Recommended Posts

Goedenavond,

Net een paar weken in bezit (XJ, 4.0, 2001) en nu al een probleem. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Vanochtend vertrokken naar mijn werk. Een ritje van 160 km. Daar aan gekomen wilde ik de auto middels de AB afsluiten maar toen gingen de deuren niet op slot.

Ik ging terug en probeerde de auto te starten en dat lukte niet. Bij het omdraaien van de sleutel gingen wel alle controlelampjes ter controle branden zoals gewoonlijk is. Wat anders was is dat de knipperlichten een aantal maal blijven knipperen. 

Accupolen los gehaald en kortgesloten, geen resultaat. Batterijen AB vervangen, geen resultaat.

Toen maar Route Mobiel gebeld. De auto wordt nu terug gebracht naar mijn huis. 

Ik heb al veel gelezen over de startblokkering en dergelijke, echter geen concrete oplossing gevonden. Kan iemand mij wat tips geven hoe tot de oorzaak te komen? 

Alvast bedankt

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg vervelend!

Het kan geen kwaad om de massa contacten onder de motorkap een keer los te maken en de roest en lak van de carosserie er af te schuren. De motor van mijn XJ starte hierna een stuk sneller! Zie dit filmpje eens: 

Doormeten van de zekeringen of deze loshalen om op corrosie te controleren kan ook helpen om het probleem te vinden.

bewerkt door Kapt. Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net is de auto terug gebracht. Rijdend en wel... De vrachtwagen chauffeur vertelde dat de man in de werkplaats een foefje had om de auto weer te starten.

Je steekt de sleutel in het contact en draait deze op "ON". Je drukt een paar keer op de "OPEN" button van de AB en dan starten en VROEMMM..!

Dit is natuurlijk geweldig maarre.. zolang ik de oorzaak niet weet kan het maar zo weer gebeuren en misschien werkt het trucje dan niet.

Of is het geen trucje en is op deze manier de sleutel en AB ingeleerd?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei REAL STRANGLER:

Lijkt me duidelijk dat je een storing op je AB doosje hebt, alles even nalopen en als dat niet helpt het Chinese kastje eruit en vervangen door bv Webasto via bv Conrad.

Siert. 

Ha, duidelijk! Je bedoelt dan het AB doosje in de auto zelf? Weet je ook zo waar deze zich bevind? Wellicht achter het knieschot waar je het over had?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn XJ gaat het alarm na bepaalde tijd vanzelf op de startblokkering. Om deze er weer af te krijgen zet ik het contact aan, druk op de knop van de afstand bediening, er klikt dan een relais en de startblokkering is eraf. Dit is een standaard instelling bij dit GT alarm. 

Deze zit ook onder het kniepaneel onder de stuurkolom.   Even dit paneel losschroeven en bedrading controleren. Eerst het kunststof deel, daarna het ijzeren deel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een update: aangezien alles nu weer werkt heb ik voor nu besloten om het zo te laten. Ik heb wel andere issues met de auto die nu even voorrang hebben. (vervangen van radiator, airco verdamper, kachel radiator)

Je kan je geld maar 1x uitgeven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25/5/2018 om 8:39 AM zei REAL STRANGLER:

Het lijkt een aftermarket AB , in dat geval zou je de verbindingen daarvan kunnen controleren. Zitten meestal achter het knieschot onder de stuurkolom.

Succes, siert. 


Dat is een originele afstandsbediening van een latere XJ en bijna alle Chrysler spul van 1999-2005. Alarmsysteem zal dan waarschijnlijk van Eagle zijn, dit is officieel door Chrysler geleverd toen. Opzich goed spul, maar ondanks dat doet een los contactje veel natuurlijk. Je kunt eens proberen om alle soldeerpunten in de raamschakelaar van de passagiersdeur opnieuw te solderen, daar zit ook een deel van de ontvanger van de AB in. Heb je een reserve sleutel? Misschien de moeite waard om het daarmee te proberen mocht het weer voorkomen. Trouwens, bijna al deze Eagle systemen kwamen met een heel klein vierkant kastje. Ergens (waar de dealer hem geinstalleerd heeft) hoort er in de auto een aansluiting hiervoor te zitten. Mocht er een storing zijn, kun je met dit kleine kastje het alarmsysteem resetten. Chrysler heeft bij elke auto maar 1 zo'n kastje geleverd, en na het verwisselen van een paar eigenaren is de kans dus groot dat deze zoek is geraakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • JeePee locked this topic
  • Ab unlocked this topic

Hé allemaal,

Wederom stil gestaan op (1) vliegveld Eindhoven, (2) België. Ik kon met het kleine kastje (met de twee elektroden) het alarm resetten. Na 3 x dit probleem had ik het aardig gehad met dit alarm en heb ik het er vandaag volledig uitgehaald. Met de hulp van een medejeeper RDolfijn (via PM's) heb ik alle moed verzameld en begonnen. Eerst zie je een kluwen van draden maar als deze 1 voor 1 volgt en losmaakt wordt het steeds simpeler. 

Het soldeerwerk was overigens wel van een amateur. Ook nog een foto van het hele systeem en die gaat mij iig geen problemen meer opleveren!

Of er een nieuw systeem in komt weet ik nog niet. Eerst maar even wat andere issues oplossen!

Aan iedereen die meegedacht heeft, BEDANKT!

20180616_120608_resized.jpg

20180616_165922_resized.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...