Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Mijn uitlaat maakt nogal kabaal, een ploffend geluid als je optrekt. Als ik de uitlaat afdek dan gaat de motor minder hard lopen en je hoort nergens een lekkend geluid.

Nu zit er een sissend geluidje in de motor - hij verliest ergens compressie - en is de compressie erg laag. Dit kan te wijten zijn aan slecht afgestelde kleppen of erger zuigerveren kapot, klepzittingen kapot, klep kapot etc etc.

Terugkomend op de uitlaat: kan  het verlies aan compressie - bv in de uitlaat - dit ploffende geluid maken of moet ik in de demper zoeken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ploffen in de uitlaat is meestal een te rijk of te arm brandstof mengsel, een slecht afgestelde onsteking of inderdaad lekkende kleppen, of een combinatie van deze factoren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zijn dus geen losse plofjes of knallen, maar een pot-pot-pot-pot-pot-pot-pot-pot-pot-pot klinkende uitlaat. Heel regelmatig. De motor start prima, loopt stationair en voluit ook goed. Het vermogen is slecht, maar dat komt door de compressie. Hij maakt alleen een hoop herrie.

bewerkt door Jpb1904

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pot, pot, pot geluid is wel een beetje wat alle F-heads doen. Waarschijnlijk begint je demper slechter te worden....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden