Spring naar bijdragen

Ploffende Uitlaat


Recommended Posts

Mijn uitlaat maakt nogal kabaal, een ploffend geluid als je optrekt. Als ik de uitlaat afdek dan gaat de motor minder hard lopen en je hoort nergens een lekkend geluid.

Nu zit er een sissend geluidje in de motor - hij verliest ergens compressie - en is de compressie erg laag. Dit kan te wijten zijn aan slecht afgestelde kleppen of erger zuigerveren kapot, klepzittingen kapot, klep kapot etc etc.

Terugkomend op de uitlaat: kan  het verlies aan compressie - bv in de uitlaat - dit ploffende geluid maken of moet ik in de demper zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn dus geen losse plofjes of knallen, maar een pot-pot-pot-pot-pot-pot-pot-pot-pot-pot klinkende uitlaat. Heel regelmatig. De motor start prima, loopt stationair en voluit ook goed. Het vermogen is slecht, maar dat komt door de compressie. Hij maakt alleen een hoop herrie.

bewerkt door Jpb1904
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik heb inmiddels een origineel pijpje eraan gehangen en het geluid is tijdens het rijden een stuk minder. Je kan zelfs met elkaar praten! Stilstaan en een peut gas geven, geeft de indruk dat je bij de start van een oldtimer race staat. Maar goed, het is verbeterd nu.

Kan de ouder uitlaat nog gereviseerd worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hij knettert nog steeds en je hoort het goed als je langs huizen rijdt. Niet het dorp Huizen, maar die dingen waar mensen in wonen. Vooral in Normandie, waar de straatjes smal zijn en de huizen dicht bij de straat staan.
Het idee is nu dat er misschien een lek in een cylinder zit - kapotte uitlaatklep - wat de herrie veroorzaakt. Er zit nl een sisje in de motor, wat je aan de uitlaat goed hoort. Het is onregelmatug. Iemand een idee hierover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sissend geluid kan ook duiden op een slechte pakking van het uitlaatspruitstuk.

Compressie had je toch al getest en was slecht op één cilinder? Zou ook een verbrande klep of klepzitting kunnen zijn.... Je zou nog een zogenaamde natte compressie test kunnen doen. Maar denk dat je beter de cilinderkop kan gaan lichten voor een goeie diagnose.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...