Spring naar bijdragen

Verhooging met een aandrijfas probleem


billy
 Share

Recommended Posts

Hoi ik heb hulp nodig sinds kort maakt mn jk een geluid niet altijd maar om de plusminus 50 mtr een soort klonk geluit ook als hij in zn vrij rond loopt ter info ik heb een complete verhooging gekocht met alles er op en aan toen was er geen probleem maar un heb ik de banden vergroot met veer platen veer lift 2cm hoog nu staan de assen zoals is te zien op de foto wat kan mn probleem zijn en wat is de evt oplossing moet ik mn veerklossen er weer afhalen om een beter geometrie te krijgen of is er een mogelijkheid om een andere as of tussenstuk te krijgen graag jullie hulp

 

Gr billy

20180407_174953.jpg

20180407_174946.jpg

bewerkt door billy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Billy,

Snap je tekst niet helemaal, maar ik lees ergens ook dat de JK 4 1/2 inch hebt verhoogt.

Als het geluid er niet was met de andere wielen ligt het niet aan de verhoging zou je zeggen...
Maar zoals je het geluid omschrijft.... twijfel ik aan je dif. Ligt er niet een tand af van je ring of pignon..
Of zijn je remmen eraf geweest? Als er een veertje uit de remklauw is gevallen maakt hij ook een raar geluid.

De hoek van je cardanassen is wel vrij groot, maar dit zou niet zo snel problemen moeten geven...  Of moet al slecht zijn geweest.
Ikzelf heb 2,5 jaar met een 4" Rancho lift gereden zonder problemen met de standaard cardanassen, al was de hoek iets minder met mijn set.
Dit zou je kunnen oplossen door je assen te kantelen naar de cardanas toe. Door verstelbare draagarmen te monteren.
Al heb je dan soms nog meer 'zaken' die aangepast moeten worden. Zou ook eerst kijken waar het geluid exact vandaan komt.
Zit er overal voldoende olie in? Diffs. tussenbak ect.

Als ik het goed begrijp, heb je nu een liftkit  van 3,5" (of zo) plus 1" spacers? Of 2,5" lift en 2" spacers? En 37ers.

Vind het lastig met deze foto's en beperkte info. Plus pas om de ca. 50 meter...

Succes en groet Roo  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37ers op een Dana 30 vooras is ook geen lekkere combi...
Heb je de olie al bekeken? Desnoods de deksel er ff vanaf halen. Deksel kan weer vast met vloeibare pakking.
Echter zou ik de reparatie niet zelf gaan doen, maar wie ben ik..
(foto's zijn van de reparatie van m'n achteras, had speling op o.a. de pignon. Als je het goed doet of laat doen)

Bij mij vooras lagen er in 3-2014 een aantal tanden af van de ring. Toen overgestapt naar PR44.
En daarvoor in 9-2012 zat er meer zand dan olie in, konden de satelliet tandwielen en de lagers niet goed tegen... 
Zal er gelijk tube seals (as-afsluiters) inzetten, als alles zo toch open ligt. Die houden je asbuizen schoon.

Succes.

IMG_4752.JPG

IMG_4754.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...