Spring naar bijdragen

Koetswerk van chassis halen


Recommended Posts

Een goede kennis van mij heeft een Jeep Wrangler TJ aangeschaft,van bouwjaar 2000

En nu willen we samen als hobby, deze auto helemaal goed nakijken, van top tot teen.

Maar nu is het ook de bedoeling om het koetswerk van het chassis te gaan halen, en dan het hele chassis een goede

revisiebeurt te geven

Nu is mijn vraag, en ik hoop dat jullie mij hiermee te woord willen staan,

Zouden jullie kunnen zeggen hoe we het beste het koetswerk en chassis kunnen scheiden

Ik zou jullie zeer erkentelijk zijn, als u mij enig informatie zou willen verstrekken !!

Zou graag info hebben op papier, een soort manuel.

Wie helpt ons??

Al vast bedankt!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

Body verwijderen is eenvoudig. Eerst de motorkap, spatborden en grille demonteren. Dan al het “leidingwerk” van chassis naar body losnemen, oa. bedrading, kachelslangen, brandstof-vulleiding enz. Ruimte om versnellings pook vrijmaken, body los schroeven en eraf nemen.

Kijk voor een indruk eens in het projecten topic, daar staan meerde opknap projecten gedocumenteerd.

Een papieren manual, de FSM is nog steeds te vinden, bv via EBay. Een digitale versie heeft hier iemand op het forum wellicht voor je....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Beste Medeleden van het Jeep forum,

 

Het is me gelukt om het koetswerk van het chassis af te halen,

Maar nu is in het midden onder het koetswerk, twee montage punten, daar waar de rubbers zitten, zijn ingedrukt  en iets rot,nu zou ik graag weten waar ik deze delen van het koetswerk kan aanschaffen,

Want deze delen zijn voorzien van een inkeping voor de rubber,nu zou ik graag een stuk balk met deze montagepunt willen kopen, zowel links als rechts in het midden bij de deuren.

 

Wie kan me aan info helpen??

 

Vriendelijke groet, en al vast bedankt voor de reacties

 

Frutz

 

hierbij even een foto van het koetswerk in de takel...

Jeep.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Beste Ab,

 

Kunt u mij ook vertelen hoe ik foto,s moet en mag plaatsen?

Ik heb voor de TJ nieuwe veerschotels gemaakt en wil dit met jullie delen,hoe pak ik dit aan ?

Misschien kan ik voor andere mensen ook nieuwe veerschotels maken?

 

Groet,

 

Adri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
On 5/1/2018 at 9:42 PM, Frutz said:

Beste Medeleden van het Jeep forum,

 

Het is me gelukt om het koetswerk van het chassis af te halen,

Maar nu is in het midden onder het koetswerk, twee montage punten, daar waar de rubbers zitten, zijn ingedrukt  en iets rot,nu zou ik graag weten waar ik deze delen van het koetswerk kan aanschaffen,

Want deze delen zijn voorzien van een inkeping voor de rubber,nu zou ik graag een stuk balk met deze montagepunt willen kopen, zowel links als rechts in het midden bij de deuren.

 

Wie kan me aan info helpen??

 

Vriendelijke groet, en al vast bedankt voor de reacties

 

Frutz

 

hierbij even een foto van het koetswerk in de takel...

Jeep.jpg

Is het nog goed gekomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...