Spring naar bijdragen

Achterklep gaat niet open


Recommended Posts

Goedenavond,

Iets sneller dan gehoopt meld ik me hier met een probleempje. De achterklep van mijn WJ gaat niet open. Ik hoor hem wel van het slot springen, maar als ik aan de hendel trek gebeurt er niets of lijkt hij maar aan één kant wat los te komen. Ik wil de boel niet forceren. Als ik de klep terugdruk, hoor ik hem weer in het slot springen. Van de binnenkant lijkt er niets tussen de sluiting te zitten. Iemand een idee waar te zoeken of een trucje misschien? En is anders de bekleding aan de binnenkant van de achterklep eenvoudig los te maken?

Alvast bedankt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Beetje als mosterd na de maaltijd, maar toch : in de bekleding van de achterklep (binnenzijde dus) zit een klein uitneembaar klepje. Daar achter zit een handel om de klep handmatig open te krijgen. Heb dat veel moeten gebruiken toen de motor van de bediening van de achterdeur stuk was..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Dankjewel, ik zie dit nu pas maar zal het onthouden. Je weet maar nooit. Ik heb trouwens gemerkt dat de klep niet altijd opengaat, als je er niet een ruk aan geeft. Zoals de auto zich bij meer zaken alleen met harde hand laat bedienen, wat geen probleem is overigens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Zou niet met harde hand of lomp geweld hoeven hoor, dan is er wsch toch iets verbogen. Met weinig druk of kracht moet het kunnen. Probleem is dat het geen centraalsluiting is, maar tweezijdig R en L. Als er maar iets scheef is, ontgrendelt maar één zijde. Heb hier hetzelfde. Ik krijg de klep zonder veel moeite open, de andere gebruikres ( ahum, 3 dames)  staan te rukken en te trekken dat de klep niet opengaat ( ja ontgrendelt aan één kant). Ik druk m zacht weer terug in het slot en met beleid.... en dan staan ze verbaasd te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...