Spring naar bijdragen

Rare geluidjes en Death Wobble


 Share

Recommended Posts

Het is en blijft een Jeep en soms krijg ik het gevoel dat het de naam aan doet "Just Empty Every Pocket". Van het ene probleem naar het andere voorval en lijkt soms alsof ik meer aan de Jeep sleutel dan er mee rond rij. Alas, na een 4.56 gear swap begon Death Wobble tot zo erg dat ik 40kmh reed en over een hobbeltje het dansen van de Jeep activeerde. Party boy van Jack ass was er niets bij, zo goed schudde de Jeep. 

Heel wat tijd gespendeerd om te kijken of de tie rod ends versleten waren. Alles zat strak en death wobble bleef. Na heel wat geschud en gewiebel van de Jeep waren het de wiellagers die versleten zijn aan driver en passenger side! Uurtje knutselen en alles ziet er weer goed uit. 

Een probleem gefixed en het andere probleem komt opspelen. Geratel van onder waar de transmissie en transfer case zit. Aangezien de Jeep oud is en ik geen idee had wanneer de laatste vloeistof change is geweest voor de transmissie besloot ik maar de vloeistof te vervangen. Nog steeds geratel. En na veel gezoek, ben ik er achter gekomen dat de ketting is de transfer case versleten is en tegen de behuizing aan hangt. Weer een ***drie letter woord*** klusje om te doen. Maar hoop toch wel dat dit voorlopig het einde is van spullen vervangen voor ik dat ding voor onderdelen ga verkopen. 

Moraal van het verhaal. Death wobble is niet altijd oorzaak van versleten tie rod ends!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...