Spring naar bijdragen

Luchtbellen koelvloeistof reservoir


Recommended Posts

Al een tijdje zie ik in het koelvloeistofreservoir wat luchtbellen verschijnen. Ook een lekke radiator dus net vervangen. Ben nog de laatste luchtbellen uit het systeem aan het krijgen dus op dit moment kunnen de luchtbellen in het reservoir nog door de recente plaatsing vd radiator zijn (denk ik). Echter voor vervangen van de radiator zag ik deze bellen ook wel eens.

Geen sludge aan de oliestok of radiatordop. Geen koelvloeistofverlies, geen olieverbruik. Geen walmende uitlaat. Motor loopt niet warm. Alleen die luchtbellen in het reservoir. 

Mijn vraag is kan het dan toch een lekke koppakking zijn? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

update:

koelsysteem uitgebreid ontlucht. Echter bij starten motor en optrekken na even stilgestaan te hebben, zoals bij het stoplicht, hoor ik water klotsen in de heater core. ook nog steeds luchtbellen in het koelvloeistof reservoir. niveau van de koelvloeistof is niet lager geworden maar juist hoger.... ik denk zelf dat er lucht in het systeem geblazen wordt tijdens rijden en dat omdat bij afkoelen van de motor lucht in het systeem gezogen wordt ipv koelwater uit het reservoir (lucht minder weerstand dan vloeistof) het niveau in het reservoir stijgt. eens? Dus toch lekke koppakking?  of kan dit ook ontstaan door een klein gaatje in de heater core?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...