Spring naar bijdragen

Schoonmaken onderkant


Recommended Posts

Ik dacht altijd dat ik door half onder de auto te liggen en met de hogedruk eronder te spuiten de onderkant van de auto redelijk schoon kreeg na een dagje modderschuiven. Nu zag ik 'm vandaag op de brug staan, en blijkt dat er toch een behoorlijke hoeveelheid troep blijft hangen. Ik heb het dan over de zooi die op de skidplate geschoven is, maar ook bovenkant uitlaat en andere hoeken en gaten. Kortom, ik moet eigenlijk iets nieuws verzinnen. 

De auto simpelweg wat opkrikken en dan eronder gaan liggen en flink de hogedruk erop lijkt me met het risico op er vanaf glijden niet heel veilig dus ik ben eigenlijk op zoek naar een idee waarbij de auto een stukje omhoog gaat, en ik er veilig onder kan liggen zonder het risico dat ik 'm bovenop me krijg. Zelf heb ik zitten denken aan de volgende dingen

Een mechanische autolift (zoals https://www.low-budgets.nl/autolift-mechanisch.html )

Op zich lijkt dit me wel een makkelijk systeem. Je kan 'm 70 centimeter optillen. Er staat aan 4 kanten steun onder en lijkt daarmee redelijk stabiel. Nadeel is wel dat je er gelijk 4 nodig hebt, het dan een vrij kostbare oplossing wordt en het een redelijk grote hoeveelheid ruimte inneemt. 

Een pneumatische poetsbrug (zoals https://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/gereedschap/m1264087792-pneumatische-bandenbrug-poetsbrug-2-5-ton-2500kg.html)

Op zich een mooi systeem, je lift echt je complete auto, maar neemt wel een heleboel ruimte in. 

Een garagekrik met assteunen (zoals https://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Ligmat.htm

Goedkope oplossing, neemt weinig ruimte in, maar ik twijfel een beetje. Als ik de voorkant opkrik en er 2 assteunen onder zet, daarna de achterkant opkrik en daar assteunen wil zetten, wordt het dan niet instabiel aan de voorkant (omdat bij het opkrikken aan de achterkant er misschien toch wat krachten loskomen op die twee assteunen aan de voorkant. Verder lijkt 60 centimeter me niet heel veel om er comfortabel onder te kunnen komen

Oprijbokken 

Simpele oplossing, nemen niet al teveel ruimte in, maar geen oplossing als je de wielen er ook nog af wilt halen (om eventueel de remmen schoon te kunnen maken). Daarnaast weet ik eigenlijk niet hoe stabiel het blijft als de auto op 4 oprijbokken staat. 

 

Heeft er iemand nog andere simpele ideeën die ik vergeten ben, of hoe doen jullie dit?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een bekend probleem waar iedereen mee zit! Ik heb maar een klant die zijn Jeep altijd echt schoon brengt, een genot om aan te werken. Bij de meesten is de buitenkant wel schoon maar als de brug omhoog gaat.......

Zelf gebruik ik een soort oprijbrug van 1 meter hoog, dan kan ik onder mijn voorbumper staan.20170607_172658.thumb.jpg.8348f1326e120cc9b64e0544a9b0ce69.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik zelf altijd 4 assteunen. Maar dan wel de goede. Die ieder op zich 2,5 -3 ton kunnen hebben.

Tot nu toe staat de auto dan goed stabiel. En gewoon de auto 1 hoek tegelijk opkrikken.

Dus eerst bijv. Rechtsvoor omhoog. assteun eronder. Dan linksvoor. assteun eronder. Hierna rechtsachter, enz.

Voordeel is dan dat je de wielen eraf kunt halen. En (bijna) overal redelijk eenvoudig bij kunt.

Maar om echt overal, in alle hoekjes en gaatjes, te komen zul je hem toch wat hoger moeten plaatsen.

Dus via een brug of een paar hoge oprijbokken, zoals die van Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 11 months later...
Op 17/3/2018 om 6:15 PM zei REAL STRANGLER:

Dat is een bekend probleem waar iedereen mee zit! Ik heb maar een klant die zijn Jeep altijd echt schoon brengt, een genot om aan te werken. Bij de meesten is de buitenkant wel schoon maar als de brug omhoog gaat.......

Zelf gebruik ik een soort oprijbrug van 1 meter hoog, dan kan ik onder mijn voorbumper staan.20170607_172658.thumb.jpg.8348f1326e120cc9b64e0544a9b0ce69.jpg

Waar kan ik zo'n oprijbrug kopen? Lijkt me super handig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...