Spring naar bijdragen

Op 3 cylinders?


Jpb1904
 Share

Recommended Posts

Mijn Nekaf van 1955 start prima en loopt ook regelmatig, maar het vermogen is niet al te best. Het  kan zijn dat het wel meevalt en dat mijn referentie niet meer goed is. 

Kan het zijn dat-ie op 3 cylinders loopt? Hoe weet je dat een motor op 3 cylinders loopt? Ik heb de bougies een voor een eruitgehaald en laten vonken, wat ok was. Verder zijn de punten van de bougies allemaal dezelfde kleur en geen van de vier is nat, iets wat je hebt als er geen verbranding is. 

Aan de uitlaat hoor ik zo nu dan wat plofjes bij stationair draaien, maar verder loopt ie rustig. Wie heeft er tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er vanuitgaande dat de motor regelmatig loopt, denk ik niet dat deze op drie poten loopt. Om dit te controleren kan je de bougiekabels één voor één los nemen en kijken of hij dan slechter loopt.

Plofjes kunnen duiden op een te rijk mengsel door niet goede afstelling van de carburateur. Of ontsteking (vonk) op het verkeerde tijdstip.

Ook slecht gestelde kleppen of zelfs verbrande kleppen kunnen dit veroorzaken. Beide oorzaken geven ook een verminderd motorvermogen 

Je zou de compressie kunnen meten om een idee van kleppen en zuigerveren te krijgen, daarna de ontsteking en carburateur checken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...