Spring naar bijdragen

aandrijfas voor


keesg
 Share

Recommended Posts

Wat is wijs.

Ik had last van behoorlijk vibraties, dacht eerst aan gecupte banden voor. Maar de aandrijfas zou ook kunnen. Dus de aandrijfas eraf gehaald om die uit te sluiten, wel tijdens de demontage bleek al dat het kruisje aan de zijde van de vooras gort droog was en dat er veel speling op zat. Uiteindelijk was dit ook het geval met het kruisje aan de zijde van de tussenbak. Het andere kruisje van de CV heb ik nog niet los.

Zit nu een beetje in dubio zal ik een nieuwe aandrijfas kopen of drie kruisjes en zo'n plaatje voor in de CV joint. Op ebay een as gevonden voor €170 euro.

Er zit op het schuifstuk wel een klein beetje speling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei de jeeper:

lijkt erg op achter stallig onderhoud.als je een keer in de maand met de vet spuit een rondje maakt .

kan dat al een hoop ongemak voor komen.

Weet ik, maar de kruisjes die erin zitten waren niet te smeren. Heb nu kruisjes besteld met smeernippel.  Hoewel het dan nog niet meevalt om de CV te smeren. Die zit daar lekker boven de crossmember. 

De kruisjes in de aandrijfas naar achter die zijn wel te smeren. Maak er toch wel de gewoonte van om na een terrein rij dagje een keer met de vetspuit rond te lopen. 

De keuze is gevallen op revisie daar een tweede hands as waarschijnlijk ook niet alles is. een nieuwe imitatie heb ik niet zo'n vertrouwen in en een originele nieuwe kost een bak met geld. En dan heb ik het nog niet over de levertijden.

 

bewerkt door keesg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag de cardanas voorzien van nieuwe kruisjes. De as weer onder de auto gezet, een verademing. Kan der nu weer even tegen hoop ik.

Tevens ook de  uitgaande keering van de tussenbak vervangen ( naar de achterzijde toe) deze was lek. Dus lekker de hele dag aan het sleutelen geweest.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...