Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Heeft iemand deze al eens geprobeerd?

http://www.carinterface.nl/anycar-usb-sd-aux-in-bluetooth-mp3-interface-adapter-voor-chrysler-dodge-jeep-autoradios-8-pin

Bluetooth carkit, audio streamer voor de mp3’s van je telefoon, sd card reader en aux in één. Ik overweeg deze aan te schaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Omdat ik de originele autoradio van Chrysler uit 2000 niet wil vervangen door een nieuw exemplaar ben ik op zoek gegaan naar een oplossing om handsfree te bellen en audio te streamen vanaf de iPhone voor Spotify of mp3’s. Nieuwe autoradio’s hebben standaard een inbouwhoogte van 1 din terwijl Jeep  1.5 din autoradio’s heeft gemonteerd. Met een inbouwframe en een iso verloopstekker is dit wel op te lossen maar fraai vind ik het niet. Ik ben daarom op zoek gegaan naar de verschillende mogelijkheden. De originele radio met typenummer P04859504AD-A heeft aansluiting voor een cd wisselaar dus dat geeft mogelijkheden.  De interface zoals hierboven is daar een van. Hierover later meer.

Een andere optie is een audio streamer met FM transmitter. Voordeel is zeer goedkoop, nadeel is een slechte geluidskwaliteit door storing van andere zenders. Microfoontje is ingebouwd dus met de transmitter aangesloten op de 12v aansluiting is dit in de XJ weinig kans op succes. 

Een andere oplossing is de Parrot MKi9100. Met een Parrot heb ik in het verleden altijd goede ervaringen gehad. De carkit heeft een ingebouwde klasse D versterker en dat is ook gelijk het nadeel omdat de kwaliteit voor mij als muziekliefhebber niet voldoende is. Met het Infinity soundsystem (4 speakers en 2 tweeters aangesloten op een eindversterker) sla ik de 4- kanaals fabrieksradio dan als het ware over. Alle speakers heb ik al zelf vervangen door JBL SPUL inclusief de eindversterker onder de achterbank.

Inmiddels heb ik zelf de bovenstaande carkit/ interface gekocht en ingebouwd. Met verzendkosten was het iets meer dan 100 euro. Voor dat geld had ik een nieuwe DAB+ radio met bluetooth kunnen kopen maar dan had ik niet meer de originele radio kunnen gebruiken die goed bij het dashboard past. 

INBOUWEN EN AANSLUITEN

Het inbouwen en aansluiten van de Carinterface is relatief eenvoudig. Het wijst min of meer voor zich. Toch zijn er aandachtspunten:

- zorg dat je de radiocode hebt!

- haal de accupolen altijd los voordat je stekkers loshaalt. (Google maar eens op ‘massaspoor’ defect in de autoradio).

- bekijk op Youtube hoe je het dashboard en A stijl openmaakt om het kabeltje van het microfoontje netjes weg te werken. De mic heb ik bij de zonneklep geplaatst. Het stekkertje komt ongeveer uit bij de linkervoet van de passagier. Daar heb ik de inteface geplaatst.

- het meegeleverde ronde stekkertje dat in de autoradio gaat, past met wat moeite op de 8-pin cd aansluiting aan de achterzijde. Voorzichtig duwen!

- er moet nog een rode draad op de rode draad van de draadboom worden aangesloten voor de +12V acc voor stroom na het omdraaien van de contactsleutel. Het andere uiteinde van de kabel sluit je met het witte stekkertje aan op de interface. De draadjes in het witte stekkertje zijn erg dun. Tape deze extra af om kabelbreuk te voorkomen en zet de interface ook goed vast!!  Na lang zoeken en met hulp van de helpdesk van www.carinterface.nl bleek bij mij namelijk dat een draadje na een aantal weken gebroken was... bluetooth verbinding werkte maar het groene lampje op de interface niet. Ik heb me suf gezocht waar dit aan lag.

- muziekspeler op de iPhone moet op play staan. Met de autoradio kun je naar het volgende of vorige nummer skippen.

Geniet van je muziek!

C76EFDF2-C8AB-4CDA-A158-35E071ADE463.jpeg

A962C8E3-56E1-49A0-A94D-14FB7BD79E45.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

De carinterface werkte niet naar volle tevredenheid en heb ik weer teruggestuurd naar de leverancier. Volledig aankoopbedrag teruggekregen. Ondanks veel contact met de helpdesk, omruilen, nieuwe kabel, instellingen, resetten, etc. is mijn conclusie dat interfase niet altijd door de autoradio cd-wisselaae aansluitng wordt herkend. Erg lastig wanneer je gebeld wordt. ☹️

Jammer, want de functionaliteit, geluidskwaliteit en de service van Carinterface.nl waren verder prima.

Ik heb nu weer een Parrot MKi9100 aangesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...