Spring naar bijdragen

Gear gears lockers en Gears


DutchMud
 Share

Recommended Posts

Winter is nog op volle toeren (gaan weer de -10 te gemoed) en lekker sleutelen zit er niet echt in nog. Maar neemt niet weg dat we onderdelen kunnen gaan kopen! 
Duz, 4.56 of 4.88 prijs verschil is $0.00 DANA 30 en Ford 8.8. Ik neig naar 4.88 gear. 

Dan Aussie locker, wel / niet? En waarom? Eerlijk heb geen zin om $2000 te lappen voor een air locker aangezien ik het geld voor travel wil gaan gebruiken. Colorado - Overland Expo East, ritjes naar Michigan. 

Tips heel erg welkom! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor iemand door het zelfde proces gaat. Heb heel wat uren zitten struinen en ben met het volgende gekomen: https://www.4wdutchman.com/ring-en-pinion/ wellicht hebben jullie wat aan. Toevoegingen zijn uiteraard welkom. Na veel gelees op vele fora kwam steeds 4.88 naar voren. Na uiteindelijk flink 2 uur gisteren dieper te gaan zoeken is de eind conclusie 4.56 het beste voor mijn Jeep zal zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei DutchMud:

Voor iemand door het zelfde proces gaat. Heb heel wat uren zitten struinen en ben met het volgende gekomen: https://www.4wdutchman.com/ring-en-pinion/ wellicht hebben jullie wat aan. Toevoegingen zijn uiteraard welkom. Na veel gelees op vele fora kwam steeds 4.88 naar voren. Na uiteindelijk flink 2 uur gisteren dieper te gaan zoeken is de eind conclusie 4.56 het beste voor mijn Jeep zal zijn. 

Heb met hetzelfde "Probleem" gezeten, ook heel lang aan 4.88 zitten denken, uiteindelijk ook naar 4.56 gegaan (35" Banden) en nog geen seconde spijt van gehad.

Rijd veel "soepeler" dan met de 3.55 :rolleyes: , 100kmh 5e versnelling ca 1900 rpm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Ronald, bedankt voor de bevestiging! 100kmh komt ongeveer op 62pmh neer en zit in de juiste range met 1900 rpm voor 5de versnelling. Ik krijg er hoofdpijn van nu ik hier weer naar zit te kijken. Hup nu snel mijn 4.56 aanschaffen. Wie weet zijn er andere Jeepers in de nabije toekomst die hier wat uit kunnen halen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hier dan even een update. Vorige weekend de tijd genomen om mijn voor differentieel uit elkaar te slopen en terug in elkaar te zetten. Helaas voor mij waren de gears voorheen niet correct geïnstalleerd en had ik dus ook geen referentie punt! Wat ik zeker zou adviseren als je dit zelf wilt gaan doen is de cup van de binnenkant lager van de pinion (of te wel de lager die het dichtstbijzijnde bij de tanden zitten)even over een schuurmachine te halen zodat je deze makkelijk in en uit het differentieel kan halen tot dat je volledige klaar bent om de nieuwe te installeren! 

Voor dat je alle shims gaat vervangen voor nieuw, schrijf de maten voor de oude op. Dit geeft je een referentie punt waar te beginnen. Helaas weer voor mij, had ik dit nooit gedaan de eerste keer en werd het veel gok werk tot ik het juiste patroon op mijn ring kreeg. En last but not least, NEEM ER DE TIJD VOOR!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...