Spring naar bijdragen

Ik ga een YJ kopen maar dan anders


John Dekker
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik laat mijn verstand (wederom) varen en luister naar het hart. Ik heb een Jeep Wrangler YJ gezien uit 1988 (goed bouwjaar) voor maar liefst Euro 16.500,-. Dat is niet misselijk. Er is nogal wat gebeurd aan deze YJ. Belangrijkste is wel dat er een Cherokee motor is ingezet en deze Jeep nu de beschikking heeft over een automaat. De historie van de Jeep is niet echt traceerbaar. De verkoper gaat informeren waar de Jeep in onderhoud is geweest. Ik heb hem gevraagd of ik zelf ook contact op mag nemen (wacht ik nog op). De Jeep ziet er fantastisch uit maar dat zegt niet alles. Waar moet ik op letten bij de proefrit? Iemand nog verdere tips?

Deze Jeep staat op marktplaats:https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep/m1228475367-jeep-wrangler-6cil-aut-1988-kanon.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

De auto is voor mij gereserveerd. Volgende week een proefrit maken en dan beslissen.

Jeep YJ.jpg

Jeep1 YJ.jpg

Jeep2 YJ.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom John! 

Er is een topic met aankoop tips m.b.t. de punten waar je op kan letten. 

Voor het geld wat Big Daddy er voor vraagt mag deze Jeep wel in rete goeie staat verkeren...

My 2 cents:

Kilometerstand 78000 voor een auto van 20 jaar oud?

Blok van Cherokee wat erin ligt heeft al hoeveel kilometers gelopen? Of is het de originele 4.2 met aftermarket injectie?

Automaatbak is de originele TorqueFlite of de AW4?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien er een ander blok en bak zijn geplaatst is die km stand niet relevant, de meeste donor Cherokees hebben een km stand van 250 k of meer.  Mooie auto als je die waarde toekent aan een YJ mag dat inderdaad ook wel.

Niet origineel, wel een upgrade die 4.0 Ho.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal. De verkoper weet wel heel erg weinig van deze Jeep.

Ga morgen kijken naar een TJ, 1997, automaat. 154.000 km.

http://www.jaccodegooijer.nl/epages/JaccodeGooijer.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/10004/Categories/Occasions

Dit een betere keuze?????

bedankt alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei BARTJE:

Opmerking met ondertoon , verwacht ik niet van een moderator !

Moet ik toch maar wegblijven met mijn Jeep op evenementen , anders is het straks ook een bekende.

Beste Bartje, ik lees daar geen ondertoon, maar meer een opmerking. Die blauwe YJ was van een gewaarderd forumlid, en daarom een bekende auto. Deze zou ik gerust kopen omdat de geschiedenis hier bekend is...

http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/jeep/wrangler/40i-softtop/occ3525483-470ea59b?detail_template=voorraadlijst_awd_modern_fotos_origineel;pid=true

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de reactie. Ik ben toch gegaan voor een TJ en niet de blauwe maar de antraciet matte kleur die bij Jacco de Gooijer te koop stond. Michel1972 heeft wel een punt denk ik qua terreingebruik. Ik vond de YJ toch te duur en iets te patserig. Nu maar eens een handleiding zoeken hoe zo'n Jeep werkt. Zitten soort van verstralers op maar die krijg ik niet aan ...... Verder al iets geprobeerd met de 4 x 4 handle maar dan maakt deze een raar geluid......... aiaiaia. Deze auto is door de vorige eigenaar gekocht bij Americacars in Kaatsheuvel.

Hier nog wat foto's. Alle stikkers zijn nu wel af.

Snel maar eens naar zo'n event en wat leren van ervaren Jeep Wrangler eigenaren.

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...