Spring naar bijdragen

1997 TJ renovatie


jeepertje
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Beide veerschotels zijn aan vervanging toe. 

De Jeep had een trekhaak, waardoor het slijk/zout achteraan in het chassis op het laagste punt niet weg kon doordat de voorziene gaten niet vrij bleven. Het onderste gedeelte van de achterkant was zo van ruim 4mm dikte naar amper 2mm weggeroest. (op de foto ligt het chassis onderste boven, door de opening zie je hoe dun die plaats geworden is) 

DSC_0188.JPG

DSC_0195.JPG

DSC_0200.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verf aan de binnenkant van het chassis zal er wel niet veel te vinden zijn. In de achterste dwarsbalk heb ik twee gaten van 46mm gemaakt dus als het verzinkbedrijf dit wilt/kan stralen zullen ze dat wel doen veronderstel ik. Ook zijn er voor het verzinkbad nog verschillende chemische baden die ontvetten, ontroesten en fluxen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om te zien dat je in principe dezelfde weg bewandelt als ik. Dit is het betere werk Geert, ga je geen spijt van krijgen.

As we speak, ik heb mijn chassis inmiddels op de aanhanger geladen en breng 'm over een uurtje weg. Volgende week vrijdag kan ik 'm ophalen en naar de verzinkerij brengen.

Alle goeds voor jou, man.

Ciao!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Bussen gemaakt om de nokkenas lagers te (de)monteren. De 5 lagers zijn allemaal een andere diameter, dus 3 verschillende bussen gemaakt. 

Uittikken van het eerste lager

Bij het monteren komt er een stuk tape rond om het lager niet te beschadigen. 

Lagerschalen worden pas de 22ste geleverd, ondertussen dus nog tijd voor  het opfrissen van de motor onderdelen. Een rood zwarte Jeep krijgt dus een rood zwarte motor... 

DSC_0325.JPG

DSC_0008.JPG

DSC_0009.JPG

DSC_0346.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de vorige eigenaar van de motor zou die zo'n 260000km hebben, maar heb dit nooit kunnen controleren... Had uiteindelijk nog meer dan voldoende oliedruk, maar bij warme motor, stationair zakte die toch te veel naar m'n gedacht (aan 1200toeren wel terug perfect +3bar)

Is Motip spuit lak voor hoge temperaturen die ik gebruik. 

Vandaag bericht gehad dat mijn chassis klaar is, maandag ga ik er om😀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...