Spring naar bijdragen

spoorzoeker stabiel maken


john kessels
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal.

ik rij een xj met een 2 inch liftkit en originele banden met velgen, nu rij ik iedere dag 100 km voor mijn werk (helaas snelweg en geen zandpad:P). ik vind dat hij best gevoelig is voor wind en spoorvorming, dit komt overigens niet door versleten kogels of iets dergelijks want die zijn allemaal recent vervangen en gecontroleerd.

nu is mijn vraag of ik de auto iets stabieler kan maken door er in plaats van die 15 inch balonbandjes 16ers er onder te schroeven, of spoorverbreeders te monteren zodat hij niet zo die spoorvorming in de weg opzoekt.

heeft iemand hier ervaring mee?

gr. John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Banden soort kan wel wat schelen, maar wanneer je de jeep gaat verhogen zal de rijeigenschappen er niet beter op worden. Tenzij je diep in de buidel tast voor goed spul.

zelf 3" verhoogt en 31's eronder. moet zeggen dat ik er weinig last van heb wbt verslechteren rijeigenschappen, tevens  swaybars voor en achter ook verwijderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is dat een band met een vlak afgesleten profiel (wel voldoende profieldiepte)  graag de sporen opzoekt.  Met een wat ronder loopvlag geen problemen meer. Je kunt wat met bandenspanning experimenteren of een set banden proberen te lenen die op een andere Jeep geen problemen hebben om e.e.a. uit te testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb nog de origeneele schokbrekers er onder met van die 225/70/15 bandjes maar hij is ook niet mega verhoogd.  nu zijn mijn rij eigenschappen echt niet super slecht voor een jeep, maar wil proberen het iets te verbeteren omdat ik veel kilometers rij.

als iemand in de buurt van venlo een set wielen heeft liggen die ik mag proberen voor 1 of 2 dagen zou heel fijn zijn. (of te koop voor een leuke prijs).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...