Spring naar bijdragen
Maarten De Pril

Voorwiel 'kraakt' bij sturen

Recommended Posts

Beste liefhebbers,

Sinds kort 'kraakt' mijn linker voorwiel als ik een bocht maak met mijn XJ 98. Het geluid houdt aan als ik een lange krappe bocht maak, dan klinkt het alsof er iets aanloopt. Wat kan dit zijn? Kan ik hier even mee doorrijden of per direct laten maken?

Groeten, Maarten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Probeer eens met de wagen op de krik, stuur haaks om en dan zelf aan de wielen draaien. Afgaand op jou omschrijving kan het vanalles zijn.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt, ik laat er wel even een monteur naar kijken. Ik ben nieuw met de Cherokee en wil er meer van leren, maar in dit geval breng ik hem wel even weg. Ik las elders op het forum dat het van de LS kan komen. Maar wat is een LS en wat moet ik ermee doen? Smeren? Vervangen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

LS zit niet op de vooras, maar op de achteras. Deze kan inderdaad een krakend geluid geven bij lange scherpe bochten. Meestal helpt hierbij het verversen van de diff olie en toevoegen van een additief (friction modifier)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Maarten De Pril:

Ben bij de garage geweest en blijkt dat er een kruisje verroest is. Ik laat ze nu beide vervangen. Wel 600 euro verder 😳

Tijd om zelf te gaan sleutelen 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is heel veel geld, maar niet onredelijk als ze het netjes gedaan hebben en dus het differentieel hebben gedemonteerd om de asbuizen goed schoon te maken en daardoor te voorkomen dat je bij het weer monteren van de steekassen het aanwezige vuil zo de klok in duwt. Natuurlijk ook maar direct 2 nieuwe keerringen en olie.

Siert.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze hebben het netjes gedaan en inderdaad eea schoongemaakt, schroefdraad van een of ander vervangen (helicoil). Ik ben er tevreden mee en heb momenteel niet de tijd of middelen om het zelf te doen. Ik wil dat hij in goede staat blijft, en een hobby mag geld kosten zullen we maar zeggen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden