Jerrold Geplaatst January 23, 2018 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2018 Ik ben Jerrold ben 26jaar en al enige tijd in bezit van een jeep wrangler yj van 1994 met een 4.0 6cil. In de tijd dat ik de jeep heb is er al heel wat aan gedaan. Hierbij een lijst van de setup waar ik mee gereden hebt. De standaard dana 30 voor en 35achteras voorzien van versterkte steekassen en arb lockers. 35inch banden. Extra vertraagde tussenbak en verlengde voor en achter cardanassen. Pro comp liftkit geen bladveren meer maar spiraalveren en 2.5"bodylift. Verder voorzien van een snorkel en een lier voor en achter. De nieuwe setup of laten we zeggen de verbouwing waar ik nu mee bezig ben is totaal anders. De complete voor en achteras worden vervangen door Nissan patrol assen met Longfield steekassen en voor nu met gewoon een LSD diff. Misschien later als het niet bevalt toch weer ARB lockers. Banden gaan van 35inch naar 40,5" Bodylift gaat van 2.5"naar 4inch en omdat de ophanging van de body slecht was heb ik alle 11 punten nieuwe 5mm plaat ingelast en op het frame zelf ook en de rubbers ervan komen nu te vervallen. Bijde lieren krijgen hun jaarlijkse opknapbeurt en worden voorzien van nieuwe liertouw. Omdat de body zover naar boven komt gaat ook de motor met verhoogde motorsteunen ongeveer 7cm omhoog en zo ook de versnellingsbak. Omdat de 4.0 6cilinder nog steeds perfect loopt ga ik toch kijken om nog wat meer vermogen eruit te halen. Zo word het inlaatspruitstuk geport en komt er een 68mm gasklephuis op met 1"spacer. Een ander uitlaatspruitstuk alleen weet nog niet precies wat. Als laatst komen er nog Harland rocker rollers in en dan hoop ik dat het genoeg is. Nog even een foto van hoe die was Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 23, 2018 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2018 Welkom! Je ben nogal wat van plan. We zien je vordering graag in het projecten forum. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jerrold Geplaatst January 27, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2018 6 uur geleden zei michel1972: Bodylift nooit op 4 inch zetten! Verder succes! Wat is de reden waarom je dat niet moet doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jerrold Geplaatst January 28, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2018 10 uur geleden zei michel1972: Er komt veel te veel stress op de mounting brackets van je jeep body. A 4 inch BL vergt bovenal veel aanpassingen zoals remleidingen, steering linkage, TC linkage and shifter, plus reloaction of the radiator will be required. Do a 2 inch BL, then some type of a budget boost lift to get 2 - 3 inches of lift, plus use your sawzall....... and those 35's should fit Ik zal binnenkort alles plaatsen ondet het topic van projecten en dan zie je dat in dat geval het geen probleem is de 4inch bodylift. Alles is aangepast en verstevigd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jerrold Geplaatst January 28, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2018 Ik waardeer het zeer dat er meegedacht word en dat andere hun ervaringen laten weten maar als je alles even goed leest dan zie je dat ik op versterkte Nissan Patrol assen ga rijden en daarvan is de overbrenging 4.6. Verder ga ik er niet meer mee op de weg rijden en ook de bouten en spullen die gebruikt worden zijn niet van peperkoek. Voordat ik begon met bouwen is er heel veel uitgezocht over betrouwbaarheid en degelijkheid ook op langer termijn. Het vermogen en koppel uit de motor dat kan nog een heel stuk opgeschroeft worden als er maar geld voor word betaald dus over dat maak ik me geen zorgen. Wel een mooi ding die jeep op de foto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jerrold Geplaatst January 28, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2018 Ik heb gewoon nog de standaard tussenbak maar wel met vertraagde vertanding. Mocht de motor na aanpassing niet genoeg leveren dan zie ik dat later wel. Ik ben erg bekend met tuning en aanpassing van motoren en ook dat zal met de 4.0HO geen probleem zijn want je kan heel veel kanten op met dit blok. Als alles klaar is zal het toch niet allemaal gelijk 100% zijn en blijven er altijd dingen die net anders moeten maar ook daar ben ik op voorbereid. Ik ben nu al zover dat de assen eronder kunnen alleen zijn de assen zelf nog niet klaar. Zelf heb ik ook erover gedacht om de jeep te verkopen en kijken naar een auto met turbodiesel maar dit model vind ik gewoon zelf erg mooi en na jaren in de auto sport weet ik dat je met een auto heel erg ver kan gaan en dat er overal een oplossing voor is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jerrold Geplaatst January 28, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2018 Verhouding precies van de tussenbak weet ik niet meer dat was gedaan door de vorige eigenaar. Ik heb een setje y60 assen en dat klopt het diff zit aan de verkeerde kant maar ik heb de as laten flippen dus zit nu aan de goeie kant. Ik wou eerst een dana300 tussenbak maar die lag niet voor het oprapen helaas. Ik ben met je eens dat een v8 standaard al beter is kwa koppel maar dat wil ik liever niet. Het koppel van de 4.0liter ligt niet onderin dat weet ik allemaal maar als het huidige blok geboord moet worden naar 5.0liter of het plaatsen van een supercharger dan maar dat en dat gaat een hoop geld kosten maar ik ben meer weg van een fullbuild 6cilinder dan een v8. Ik neem je informatie zeker mee in het project en daar zal ik zeer zeker nog wat aan hebben want ik zie zeker wel dingen over het hoofd maar dat is bij alles wat je bouwt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jerrold Geplaatst March 22, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2018 Na lange stilte heb ik niet stil gezeten maar door drukte weinig kunnen posten. Voor nu even een kleine update. De patrol assen zijn klaar en heb ik inmiddels opgehaald en gepast. Ondanks alle pas en meetwerk zijn de assen 100% gelukt en alles past dan ook perfect. Voordat ik de wielbasis ga verlengen heb ik ze eerst even gemonteerd om zeker te weten dat alles goed is en dat is het. Nu ga ik opmeten hoeveel ik de oude trekstangen moet verlengen. Voor nu even een foto hoe het erbij staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jerrold Geplaatst December 1, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2018 Na een zeer drukke periode is de wrangler eindelijk klaar. Vandaag mogen testen in Heerde bij wintertreffen. Na nog wat probelemen met de benzine en onsteking is voor de rest alles in orde. Aankomende week nog even sleutelen en dan het volgende weekend weer terug naar Heerde om nogmaals te testen. Voor nu nog even een foto van het eindresultaat. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.