Spring naar bijdragen

schavend geluid bij warme herstart


Recommended Posts

ik heb een grand cherokee van juni 2007. Bij gewoon gebruik is er geen direct extra geluid hoorbaar. Hooguit een wat pompend zacht geluid. (heb ook een commander gehad, die had dit geluid niet). Zodra je de auto aanslaat (vooral bij een warme motor) is er aan de linkerkant van het blok een schavend, repeterend geluid hoorbaar. Het klinkt als een doorslippende riem o.id. Lijkt ook wel of het ter hoogte van de aandrijflijn (QD2) is. Als je vervolgens gaat rijden wordt het geluid minder en is soms zelfs geheel weg. Als de auto zware arbeid heeft gedaan (en dus goed warm is) is het geluid bij een warme start extra hevig aanwezig. Graag hoor ik jullie idee en of ervaring.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 68xjjd changed the title to schavend geluid bij warme herstart

Hallo AB. dank voor je bericht. Het is inderdaad een automaat en vanwege de locatie zou het best het oliepeil daarvan kunnen zijn. Mijn monteur is echter afwezig ivm ziekte dus kan het even niet helder krijgen. Ik hoop dat hij snel weer beter is, anders zal ik naar een andere garage moeten, wat niet de voorkeur heeft. Is het oliepeil makkelijk te peilen van de automaat. 

Ik denk niet dat het betreffende geluid uit het blok komt. Als je voor de gril staat is het rechts van het blok, bijna onder de accu.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...