Spring naar bijdragen

Detours Winch mount


liberian
 Share

Recommended Posts

Hoi luitjes,

Ik ben bezig met het organiseren van alle benodigdheden om een lier op mijn Liberty te maken.

Nu dacht ik om dat ding onder de bumper te bouwen, maar dat wil met de grote lier die ik heb niet lukken. Dus, dan maar erboven op. Om dat goed te maken ben ik op zoek gegaan naar een lierplaat die sterk is en ook echt past. En dat was gewoon niet makkelijk. Maar het is mij uiteindelijk gelukt om een lierplaat, compleet met alle benodigdheden te vinden. Ik heb hem gevonden in de USA en de shop heet Detours Off Road Hardware. En op dit moment is de website even down ivm een verhuizing, maar via Facebook heb ik het dan toch gevonden.

Als het ding erop zit heb je een perfecte mount voor je lier, maar direcht ook twee stevige recover points. Mocht je interesse hebben hierin, dan zou ik zeggen zoek Detours Off Road Hardware op facebook en maak kontakt met de Mark.

Ikzelf heb de spullen al besteld, behalve de plaat. Die wil ik zelf maken, maar all bouten, moeren, inserts en meer heb ik wel. Dus ik houd iedereen hier op de hoogte wanneer dat ding komt en hoe makkelijk het was om de zaak te installeren.

Groet van Robert

 

 

 

25353704_878211115679837_7495170065278158198_n.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi,

Even een update.

Eerst maar eens de lier een onderhoudsbeurt laten geven bij Custom Offroad in Hapert. Ard heeft hem ook direct voorzien van een ontluchtingsnippel .Dit zorgt ervoor dat er geen water in de lier gezogen wordt. De lier zag er trouwens goed uit volgens Ard. Hij doet mee aan de lier cahllenge vwb trail, dus ietwat verstand ervan heeft hij wel.

foto van Dragonriders Travel.

foto van Dragonriders Travel.

Daarna ben ik dus gaan wachten op de spullen uit de US en toen die kwamen kon ik aan de slag.

Hier alle onderdelen die uit de US kwamen

foto van Dragonriders Travel.

En daarna was ik aan de beurt.

eerst aftekenen en gaten boren, dan slijpen en zo

foto van Dragonriders Travel.

Zo ziet dan de inserts met frontplaat eruit. Template was perfect.

foto van Dragonriders Travel.

Liervenster afgetekend en daarna gesneden en meer 

foto van Dragonriders Travel.

Dan was het gaten boren, groter gat maken zodat de lier niet op het touw vast kan lopen en alle stukken passen. Ja, alles ok.

foto van Dragonriders Travel.

foto van Dragonriders Travel.

Vandaag maar eens begonnen met lassen.

foto van Dragonriders Travel.

foto van Dragonriders Travel.

en klaar is Klara

foto van Dragonriders Travel.

Morgen ga ik dan maar eens beginnen met het demonteren van de bumper en het installeren van de inserts en alles. Dan is het uur van de waarheid, past alles zoals het moet en past de eigenlijke lierplaat ook.

Zoja, dan is het vastlassen van de frontplaat aan de eigenlijke lierplaat. Dan maken we de bergingsogen, die direct de verstevegingen zijn aan de voorkant en tja, als ik alles goed gedaan heb, dan moet dit kunnen

Image

We gaan het zien.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...