Spring naar bijdragen

Spacer aan 1 kant op achteras - ok of niet?


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Vraagje voor mijn TJ. Ik heb een setje nieuwe banden/velgen, waarbij de nieuwe velgen verder naar binnen vallen dan de oude velgen. Dusdanig dat de band aan passagierskant achter tegen de veerschotel aanloopt. Dit omdat ik met een verhoging rij (2 inch OME) zonder aangepaste panhardstang waardoor de achteras ongeveer 3cm richting bestuurderskant is verschoven, en daarnaast is mijn achteras een Ford 8.8 welke smaller is dan de fabrieks-achteras. 

Om de nieuwe velgen te laten passen was ik aan het kijken naar spacers, of een verstelbare panhard stang, of een combinatie van beiden. Maar wat eigenlijk een veel makkelijkere oplossing lijkt: een spacer aan slechts 1 kant. Heb even gepast, aan bestuurderskant steken de banden 13cm uit van onder de body, aan de passagierskant slechts 10cm Als ik dus een 3cm spacer alleen aan passagierskant plaats, heb ik 13cm aan beide kanten. En dan passen de banden ook goed onder de fabrieksspatborden, welke zo'n 12-13cm breed zijn (als ik aan beide kanten 3cm spacer installeer, dan steekt de bestuurderkant te ver uit) 

Aan de vooras zou ik dit niet doen, maar op de achteras lijkt het me geen probleem? Wat denken jullie?

Groeten,
Martin 

bewerkt door Martin_N
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan, het is het makkelijkst om de spoorbreedte weer gelijk te krijgen aan beide kanten en er zijn mensen die het op deze manier oplossen. Persoonlijk zou ik echter voor een afstelbare trackbar gaan als het mijn eigen auto was. Heel duur is dat niet, en dan is de achteras 100% recht onder de wagen te krijgen netjes zoals het hoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...