www.jeepie.nl Geplaatst January 12, 2018 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2018 Beetje homemade uitlaat onder de JK. Van l naar een dubbel pot, hier op het forum gekocht een jaar terug. Maar dit bevalt beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst January 13, 2018 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2018 Heb je de EGR al afgesloten? Werkt bij deze motoren erg nadelig voor het blok. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst January 14, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2018 11 uur geleden zei Masis: Heb je de EGR al afgesloten? Werkt bij deze motoren erg nadelig voor het blok. Niets geen problemen mee, werkt bij mij zoals het moet werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy Geplaatst January 14, 2018 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2018 (bewerkt) EGR kan je me daar meer van vertellen ik weet wat doet maar hoe zit dit ivm de jk en evt problemen en hoe ontkoppel je deze en wat zijn daarvan de voordelen cq voordelen van January 14, 2018 bewerkt door billy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst January 14, 2018 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2018 EGR is puur voor het milieu, maar zorgt ervoor dat alle roet deeltjes opnieuw de motor in geblazen worden. Op een gegeven moment zit de elleboog wat naar de intake gaat en de intake manifold zelf vol met rotzooi, dit gaat ten koste van het vermogen en zorgt ervoor dat de motor bij volle belasting zwart rookt uit de uitlaat. Daarnaast wordt er hete lucht aangezogen uit de uitlaat, terwijl de blokken het liefst koude lucht willen hebben natuurlijk. Dus EGR kent eigenlijk alleen maar nadelen, zeker op termijn. Ik weet dat de KJ's in de US een nog uitgebreider EGR hebben dan de Europese modellen, daar hebben ze een elektrische EGR klep net als een gasklephuis en de EGR wordt gekoeld doordat deze aangesloten is in het koelcircuit van de wagen. Hoe dat bij jullie nieuwere generatie 2.8 blokken zit in Europa weet ik niet, maar de Europese KJ's hebben een stuk simpelere EGR. Veel Amerikanen plaatsen ook een Europese elleboog wat naar de intake gaat, om van die klep en rommel af te zijn. In principe is de EGR simpel af te sluiten, door de toevoer van de EGR af te doppen op het blok. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst January 14, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2018 3 uur geleden zei Masis: EGR is puur voor het milieu, maar zorgt ervoor dat alle roet deeltjes opnieuw de motor in geblazen worden. Op een gegeven moment zit de elleboog wat naar de intake gaat en de intake manifold zelf vol met rotzooi, dit gaat ten koste van het vermogen en zorgt ervoor dat de motor bij volle belasting zwart rookt uit de uitlaat. Daarnaast wordt er hete lucht aangezogen uit de uitlaat, terwijl de blokken het liefst koude lucht willen hebben natuurlijk. Dus EGR kent eigenlijk alleen maar nadelen, zeker op termijn. Ik weet dat de KJ's in de US een nog uitgebreider EGR hebben dan de Europese modellen, daar hebben ze een elektrische EGR klep net als een gasklephuis en de EGR wordt gekoeld doordat deze aangesloten is in het koelcircuit van de wagen. Hoe dat bij jullie nieuwere generatie 2.8 blokken zit in Europa weet ik niet, maar de Europese KJ's hebben een stuk simpelere EGR. Veel Amerikanen plaatsen ook een Europese elleboog wat naar de intake gaat, om van die klep en rommel af te zijn. In principe is de EGR simpel af te sluiten, door de toevoer van de EGR af te doppen op het blok. Alleen een plaatje is eigenlijk niet genoeg als je het doet. Dan moet je ook de software aanpakken. Maar nogmaals als de motor goed loopt, de uitlaatgassen en alle andere waarde's goed zijn. Waarom dan weg halen. Kijk een roet filter gaat ook dicht zitten bij een niet juiste verbranding. Ook weg daarmee dan en een down pijp eronder. Maar 1 nadeel van alles, ze gaan de APK regels veranderen en meten op NOx uitstoot. Dus dan moet je weer snel een EGR en een Roetfilter plaatsen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.