Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hallo, ik ben sinds enkele maanden eigenaar van een Jeep Cherokee 2.5i 4x4 Jamboree uit 1993. De auto was APK gekeurd maar bleek na een inspectie toch heel wat versleten en defecte onderdelen te hebben die inmiddels bijna allemaal vernieuwd en gerepareerd zijn. Het halve dashboard was zonder verlichting, toerenteller werkte niet meer en ik merkte dat een deel van de controle lampjes verwijderd waren i.v.m. storingen .... maar dit is inmiddels allemaal vervangen of gerepareerd....tevens achterlichten vervangen, koplampen vervangen, knipperlichten en hoeklichten vervangen lekkages verholpen etc. ..... En recent kreeg nog een defecte stuurpomp deze is inmiddels vervangen samen met een nieuwe stuurdemper .....en nu weer een gillende waterpomp die morgen vervangen gaat worden...  dit was even een beetje de geschiedenis over mijn Jeep...tot nu toe...:unsure:

Vorige week is er een 3 inch lift gegeven met  nieuwe Crown Heavy duty bladveren, nieuwe verhoogde shackles ....nieuwe 3 inch verhoogde spiraal veren voorzijde en tevens voor en achter nieuwe schokbrekers. Ook alle stabilisatie rubbers, beugels en de U Bolts vervangen. Alles besteld via EBay uit de US...nu komt mijn volgende uitgave....misschien een domme vraag ...maar,

Ik heb stalen velgen gekocht  en opgeknapt ( foto 1) en nu is mijn vraag,  welke banden  kunnen er nu max onder zonder dat ze gaan aanlopen ( eventueel met spacers ? ) ik zie op Youtube filmpjes dat er 30 en 32 inch onder zouden kunnen ....aan welke Europese banden maten moet ik dan denken? zag deze in een test en zoek iets in deze richting...Maxxis MT-762 Bighorn Tire - 33x12.50R15 ....

Op foto 4 zie je de jeep na de lift ,,,,,,, De zwarte velgen ( foto 1 ) gaan de lichtmetalen vervangen. Ik wil AT of MT banden die er off road uitzien echter is de auto niet voor off road rijden bestemd....suggestie zijn altijd welkom...

M.v.g Andre Sleeuwits

IMAG0199.jpg

IMAG2579.jpg

IMAG2602.jpg

IMAG0312.jpg

IMAG2599.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je er toch niet mee offroad wil gaan zou ik er goede ATs onder zetten, dit rijdt over het algemeen wat comfortabeler en stiller op de weg. Met goede AT banden kun je ook als het een keer uitkomt best goed offroad rijden. Maar dit is mijn persoonlijke mening.

Groet Gerrit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei michel1972:

Je zal banden moeten nemen in de maat 31 of 32 inch. Let wel goed op dat je banden ook breder worden als je groter gaat dan je nu origineel hebt. Dus kans is aanwezig dat je met die zwarte velgen en 31 of 32 inch banden meer als 3 cm buiten je fenders kan gaan uitkomen. Op de weg geen probleem alleen bij de APK een afkeurpunt. Dan zul je dus een APk setje moeten gaan plaatsen. Persoonlijk zou ik gaan naar max 31 inch banden. Met 32 inch of groter als je jeep er flink aan moeten gaan trekken straks en zal je in de 4e en 5e versnelling minder trekkracht hebben. Ook het verbruik zal redelijk gaan toenemen des te groter de banden zijn.

31 inch is dus +/- 79cm hoog en 32 inch is dus  +/- 81 cm.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1183717966-bf-goodrich-4x4-offroadbanden-mud-offroad-allterrain.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Bedankt voor je info, ik wacht op nieuwe buschwackers, hierdoor vervalt het probleem voor de APK. Ik ga dan voor de 31 inch banden denk ik......de BF goodrich banden zijn inderdaad een goede keuze....

Bedankt voor de info....top👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...