Spring naar bijdragen

wie heeft hier een Wagoneer ( gehad )


Podenji
 Share

Recommended Posts

en kan mij meer over deze wagens vertellen qua kwalen en of de onderdelen makkelijk te verkrijgen zijn, is het een auto waarmee je kilometers kan maken of moet je een oldtimer vooral met rust laten en alleen met mooi weer meenemen op pad?

ik ben me aan het orienteren op zo'n auto maar wil er eerst meer vanaf weten, het is ook een meer jaren plan hoor , maar het zal dan wel mijn hoofdauto worden of ik moet tegen die tijd een rijke kerel tegenkomen ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er ééntje helpen demonteren voor restauratie: een '76er.

Het ding was zo rot als peperkoek! Vooral het schutbord was ernstig aangetast door de roestduivel, maar ook de raamstijlen en achterklep waren er weg van! wink.gif

Nu weet ik niet of dat vaker zo is bij oudere wagoneers, maar in ieder geval iets om bij aankoop op te letten! De gebruikte motoren, bakken en assen zijn door en door beproefd, daar hoef je je niet echt druk om te maken. Wel is het prettig als de vorige eigenaar het onderhoud netjes heeft uitgevoerd, als 'ie dat kan aantonen is dat zeker een pluspunt!

Verder blijven het natuurlijk oudere auto's, die gewoon wat meer aandacht nodig hebben. Maar over het algemeen is het goed te doen om hem normaal te gebruiken. Onderdelen, zeker de technische, zijn geen enkel probleem! Plaatwerk zal iets lastiger zijn, maar is ook nog voldoende te koop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Podenji@Oct 19 2005, 16:48

ik moet tegen die tijd een rijke kerel tegenkomen  ph34r.gif <div align="right">

Jeepers zijn doorgaans niet rijk (ik ken er namelijk geneen die niet bijna al zijn extra geld in zijn Jeep pompt) ohmy.giftongue.giflaugh.gif

verder kunnen oldtimers en vooral amerikanen prima gebruikt worden als primair voertuig, mits ze in degelijke staat zijn natuurlijk, ik zie vaak FSJ's rijden in deze streken op de snelweg en de bestuurders kijken meestal heel relaxed..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn nog steeds genoeg boeken te vinden op ebay en zelfs een paar op marktplaats.

"service manual wagoneer" was al genoeg voor twee pagina's op ebay.

Keuze uit de officieële FSM (factory service manual), Chilton en Haynes als betere titels. De FSM is erg uitgebreid maar de laatste twee zijn wat begrijpelijker beschereven, behandelen de meest voorkomende problemen en zijn vaak veel goedkoper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Sjikita@Oct 20 2005, 15:41

waar kom le vandaan podenji.

dan kan er mıschıen ıemand met je mee gaan kıjken naar een jeep en je vertellen waar je op moet letten.

Groeten Bas

<div align="right">

metropool Hoogeveen ph34r.gif

en als ik zover ben dat ik er een aan kan schaffen dan zou ik idd graag iemand mee willen hebben die ervaring heeft wink.gif

ervaring op gebied van jeeps dan he? dry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Pullie@Oct 20 2005, 19:00

dat zal nooit een probleem zijn, holland is maar een klein landje en als je gaat kijken gewoon een schroevendraaier meenemen op een beetje te prikken, als de eigenaar een hartverzakking krijgt is de auto te goed of te slecht wink.gif <div align="right">

whahahhhahaha laugh.gif das inderdaad een hele goede tip, ik zal hem onthouden en flink gaan prikken , behalve in de banden dan tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
en kan mij meer over deze wagens vertellen qua kwalen en of de onderdelen makkelijk te verkrijgen zijn, is het een auto waarmee je kilometers kan maken of moet je een oldtimer vooral met rust laten en alleen met mooi weer meenemen op pad?

ik ben me aan het orienteren op zo'n auto maar wil er eerst meer vanaf weten, het is ook een meer jaren plan hoor , maar het zal dan wel mijn hoofdauto worden of ik moet tegen die tijd een rijke kerel tegenkomen ph34r.gif

Oeff,

Ben momenteel zo druk bezig rijk te worden dat ik gewoonweg geen tijd voor een van mijn liefdes: Jeep Wagoneer..

Wat doen we?..

thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...