Spring naar bijdragen

Air locker vs E-locker - meningen?


Martin_N
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik wil mijn TJ binnenkort gaan voorzien van lockers maar twijfel tussen een ARB airlocker of een Eaton E-locker.

Ik heb inmiddels vele discussies gelezen op diverse 4x4 fora en recensies op 4x4 websites en zie veel verschillende meningen. Voor zowel de ARB als de Eaton lees ik heel veel positieve ervaringen - ze lijken dus allebei hun ding goed te doen. En voor allebei kun je ook net zoveel redenen vinden om toch voor de ander te gaan. Critici van de ARB locker noemen zaken als lekkende lucht leidingen en noemen de air locker een onnodig complex en achterhaald concept vs de eenvoudigere E-locker (geen compressor nodig etc.), terwijl critici van de Eaton spreken over de bewezen kwaliteit en duurzaamheid van de air-lockers en het naar verluid sterkere design van een air-locker vs een e-locker.

Ik ben wel benieuwd naar de meningen hier. Air-locker of E-locker, en waarom?
Liefst uiteraard eerste-hand ervaringen.....'van horen zeggen' heb ik al veel van gelezen :)

Thanks,
Martin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn Rubicon in de USA heeft de originele E locker het een keer begeven, daar kon toen een nieuwe in. Nou had die wel ongeveer elke rots van de USA minimaal 1 keer beklommen, maar toch, een ARB heb ik nog nooit kapot gehad. Hoogstens een keer de keerringen vernieuwen van de luchtvervoer , maar ja, dat vind ik gewoon onderhoud. Heb al 15 jaar een luchtleiding reparatie setje bjj me, nog nooit nodig gehad.

Gelet je bandenmaat en gelet dat er niet zoveel rotsen hier te beklimmen zijn, denk ik niet dat een E locker een verkeerde keuze is, mits die dan wel echt goedkoper is!

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de prijs tussen deze 2 haast gelijk is,  in mijn vorige jeep had ik een ARB en geen problemen mee gehad  ben super tevreden over ARB.

In mijn cj heb ik net weer een ARB in de achteras gemonteerd en voor de vooras ligt er weer 1 klaar om in te bouwen na aanpassing van de as.

grt Ed.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 3-1-2018 at 6:26 PM, REAL STRANGLER said:

Op mijn Rubicon in de USA heeft de originele E locker het een keer begeven, daar kon toen een nieuwe in. Nou had die wel ongeveer elke rots van de USA minimaal 1 keer beklommen, maar toch, een ARB heb ik nog nooit kapot gehad. Hoogstens een keer de keerringen vernieuwen van de luchtvervoer , maar ja, dat vind ik gewoon onderhoud. Heb al 15 jaar een luchtleiding reparatie setje bjj me, nog nooit nodig gehad.

Gelet je bandenmaat en gelet dat er niet zoveel rotsen hier te beklimmen zijn, denk ik niet dat een E locker een verkeerde keuze is, mits die dan wel echt goedkoper is!

Siert.

Hallo

Er zit wel verschil tussen de orginele rubicon locker Of de eaton E-locker.  (of deze moet er na de hand ingebouwd zijn)

gr maurice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...