Spring naar bijdragen

brandstofpomp draait niet??


 Share

Recommended Posts

hallo, 

Mijn XJ uit 93 op LPG wil sinds een tijdje niet meer op benzine lopen. Ik heb er naar laten kijken door iemand en die wist mij te vertellen dat de pomp kapot is.. Via die zelfde man een nieuwe besteld en vandaag de pomp er uit gehaald. bleek zowieso niet de zelfde pomp (!) en toen ik rechtstreeks stroom zette op de oude draaide die gewoon..Alles weer terug in gebouwd. Pomp ligt het dus niet aan. Pomp gaat niet draaien op de benzinestand dus die krijgt geen stroom. Ik heb ergens ooit hier gelezen dat de brandstofpomp een zekering heeft ergens onder de motorkap maar kan hem niet vinden..

iemand een tip of aanwijzing?

 

grtzzz

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je voor de auto staat zit er aan de rechterkant op het spatbord net voor het schutbord  een weerstandsblok (wit ) gaat een groene draad in en er weer uit als deze defect is heb je ook geen 12v bij de pomp meet daar eens of je daar wel spanning hebt.

 

InkedDSC00318_LI.jpg

bewerkt door marcoscj7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mogge!

helaas is het bij mijn cherokee anders...Ik heb er niet zelf aan lopen klooien overigens. Bij mij is er geen weerstandsblok met een groene draad maar een vaag relais waar een aantal draden ingaan maar waar er slechts eentje verder gaat.. als ik die loshaal stopt de motor gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben inmiddels een stap verder. Vandaag weer iemand er naar laten kijken..pomp schijn tóch te draaien maar blijkbaar is hij op. draait nog maar heeft geen kracht meer om genoeg bar op te brengen. Inmiddels een nieuwe juiste gevonden.. nu nog wachten tot de regen ophoudt ergens de komende dagen. Blij dat het dus blijkbaar niét in de bedrading zit!

dank voor de tips!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...