Spring naar bijdragen

Geluid


Jac63
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeepers. Mijn probleem is hetvolgende bij koude start geeft de Jeep TJ 1998 een piepend en krakend geluid niet op de motor maar ik denk op de aandrijving, wielen of dif voor. Als ik 20 kilometer heb gereden is het weg.  Heeft iemand een suggestie.. we hebben de Jeep op de brug gehad maar nergens overdreven speling.

Alvast bedankt voor het meedenken. Jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ab, bedankt voor medenken, sinds gisteren word het geluid steeds nadrukkelijker, bedoel je de ujoint.

mjn planning is om de aandrijving naar voorste dif te demonteren en kijken of het dan nog is.

stap voor stap uitsluiten lijkt me, de kruisjes zitten er 1,5 jaar in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst bepalen wat de boosdoener is.

is het een kruisje, dan is deze heel makkelijk zelf te vervangen. Hier heb je geen garage voor nodig.

is het de center-ball joint van je voorste aandrijfas, dan zul je deze moeten vervangen. Of laten vervangen, maar dat is weer duurder. Ook hier heb je geen garage voor nodig. Voorste aandrijfas loshalen, een paar boutjes om je center-ball los te halen en via de omgekeerde weg de nieuwe er weer in.

Staan genoeg filmpjes op youtube hierover.  Alleen met een dop-/steeksleutel set, een paar oude kranten en het aanrecht in de keuken lukt het ook 😝

bewerkt door DogJeeper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...