Spring naar bijdragen

remmen ombouwen


mike m
 Share

Recommended Posts

Je kunt kant en klare sets kopen, google op "Jeep TJ drum brake conversion" en je krijgt talloze mogelijkheden. Op de Amerikaanse jeep/wrangler fora kun je veel info / meningen  / ervaringen vinden. 

Zelf knutselen kan ook, dit voorbeeld is op een Dana 44 maar is wellicht ook toepasbaar op een 35? Maar ik zou denk ik gewoon voor een kant en klaar set gaan, remmen en knutselen zou niet in 1 zin moeten staan tenzij je heel zeker van je zaak bent natuurlijk.
http://www.stu-offroad.com/suspension/d44brake/bc-1.htm

Volgens mij heeft Stephen zijn achteras ook omgebouwd van trommels naar schijven, en dat is dezelfde Dana 35 als bij jou. Misschien hem eens vragen hoe hij het heeft gedaan / wat hij heeft gebruikt.

Of net als ik geen geld steken in een Dana 35 en gewoon zodra het moment daar is voor onderhoud of upgrades voor een sterkere as gaan waar al schijven op zitten ;)  Als je dan toch geld uit gaat geven - misschien is dit een goed moment voor een Ford 8.8, Dana 44 etc. etc.? 

Succes,
Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mike, de achterremmen  van de Grand passen 1 op 1. Die worden ook gebruikt in alle kits die je kunt kopen.

Nadeel hiervan is , dat je nog steeds remschoenen hebt voor de handrem, die dan ook weer niets meer doen na een keer Heerde......  dit is op te lossen door een hydraulische handrem te gebruiken.

Omdat je zelf wel een beetje kunt lassen.....  raad ik je aan gewoon een paar klauwen op de as te maken in combinatie met schijven van de Grand en een hydraulische cilinder achter op je huidige handrem handel. Je kent aardig wat Jeepers waar ik dat zo gedaan heb.

Siert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Martin_N:

 

Of net als ik geen geld steken in een Dana 35 en gewoon zodra het moment daar is voor onderhoud of upgrades voor een sterkere as gaan waar al schijven op zitten ;)  Als je dan toch geld uit gaat geven - misschien is dit een goed moment voor een Ford 8.8, Dana 44 etc. etc.? 

Succes,
Martin

Martin

dank je voor de reactie maar de assen zijn juist top in orde gemaakt door siert en ik ben momenteel een godsvermogen aan remschoenen kwijt .

slijten nog sneller dan sneeuw smelt bij 30 graden 

groet mike 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe achter schijven van de Grand zijn niet zo duur, je kunt natuurlijk ook andere klauwen gebruiken , liefst van de voorzijde van een middenklasser, als die maar geen geventileerde schijven heeft. Zelf ben ik fan van Opel Vectra klauwen, tenslotte via GM toch een beetje Amerikaans.....

Succes, je belt maar, siert.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-12-2017 om 6:24 PM zei REAL STRANGLER:

Nieuwe achter schijven van de Grand zijn niet zo duur, je kunt natuurlijk ook andere klauwen gebruiken , liefst van de voorzijde van een middenklasser, als die maar geen geventileerde schijven heeft. Zelf ben ik fan van Opel Vectra klauwen, tenslotte via GM toch een beetje Amerikaans.....

Succes, je belt maar, siert.

 

complete set gekocht .

bij car service tiel .

moet alleen nog een hydraulische handrem scoren.

ga het in januari inbouwen.

bij vragen bel ik je zeker ff op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...