Spring naar bijdragen

Cherokee 2.8 CRD of 3.7 V6


Jurjen
 Share

Recommended Posts

Omdat onze Grand Cherokee nu wel een beetje aan het oud worden is (bj 2000)  wil ik volgend jaar eens kijken naar een Cherokee. Nu gaat het er bij ons om dat het een betrouwbare auto is want we gebruiken deze alleen in Zuid Afrika voor vakantie. Mbt verbruik e.d. is voor ons niet zo'n punt maar wel 4x4 en low gear en betrouwbaarheid van techniek. En voor ons geeft het ook de doorslag dat de Cherokee aanzienlijk goedkoper in aanschaf is dan een GC WK (scheelt soms de helft daar).  Dus gaan we voor de diesel of voor de petrol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wat betreft de brandstofprijzen maakt het in ZA niet uit of je diesel of petrol tankt. Zit nog geen paar Rand verschil in.LPG kennen ze al helemaal nietv en elektrisch rijden is vloeken in de kerk.....We gaan dit jaar dan maar eens kijken naar de CRD. Dank voor je inbreng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet ik eigenlijk op dit moment niet. Tenminste, wat betreft de Cherokee. Beiden staan in redelijke aantallen te koop maar de benzine toch wat meer. Als de aanschaf echt nabij is zal ik de dealer eens vragen.

Ik dacht dat de diesel wat zuiniger met brandstof zou omgaan en wat sterker onderin is (ben een 'luie' rijder op de weg en kracht onderin voor offroad is wel lekker). Misschien wel wat vaker servicen maar dat doe ik toch altijd al voor we verder gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...