Spring naar bijdragen

XJ ‘ springt’ bij bochten


32valve
 Share

Recommended Posts

Na een tijdje zonder problemen te hebben rondgereden, heb ik nu een vreemd probeem. Mijn XJ ‘ springt’ door de bochten, eigenlijk bij iedere bocht scherper dan de gemiddelde rotonde. De voorwielen willen eigenlijk rechtdoor gaan. Eerst dacht ik dat de 4wd actief bleef, echter is dit niet het geval. De hendel van de tussenbak gaat probleemloos naar 2wd, de lampjes in de tellerunit gaan uit en in de modder getest, de 4wd is echt uit...

Na wat zoekwerk op verschillende fora kwam ik erachter dat het probleem misschien niet aan de voorkant zit, maar ook aan de achterkant kan zitten. Ik heb namelijk een ls differentieel, deze schijnt te kunnen blijven plakken? Een aantal maanden geleden heb ik de olie hiervan ververst en friction modifier toegevoegd. Dit deed ik omdat hij kraakte bij het wegrijden. Hierna kraakte hij in ieder geval niet meer. Ik heb het ook nog getest in het gras, rem inhouden en gas geven. Beide wielen draaiden toen tegelijk vooruit, is dat normaal? Tijdens de gladheid van afgelopen maanden merkte ik op rotondes ook dat de achterkant redelijk snel blokkeerde en de auto daardoor ook snel uitbrak. Ik dacht dat ik met de Jeep superveilig door de sneeuw kon komen, maar voel me soms nog veiliger met de astra van mn vriendin :frusty:

Herkent iemand dit probleem en hoe is dit op te lossen/kan het kwaad? Kan er ook een andere oorzaak zijn?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk toch dat het aan je friction modifier ligt. Probeer nogmaals de olie te verversen en mopar friction modifier erin te doen. Daarna een paar scherpe achtjes draaien en dan zou het over moeten zijn. Is het dan nog mis moet je gaan denken aan de LSplaatjes die dan af zijn. Tenminste dat is mijn gedachte. Groet Gerrit

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...