Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Wie kan mij uitleggen waar ik de suspension code van mijn WH kan vinden.

Ik heb alle tags bekeken en in het VIN report staat het ook niet.

Ik vraag dit omdat mijn WH aan de voorkant 3 cm lager staat als aan de achterkant. Ik heb begrepen dat hij origineel zo goed als recht moet staan.

Dus het zou kunnen dat de voor veren wat slap geworden zijn.

Maar als ik bij Chrysler / Mopar naar nieuwe veren kijk dan heb ik 13 opties, alle met een andere Suspension Code.

Op de veren vond ik nog een labeltje met een part #.  Maar, de L en R veer had een ander part # en daarbij hoort een andere Suspension Code.

Dat, terwijl de veren L en R hetzelfde zouden moeten zijn.

Al een paar dagen zitten googelen maar ik kan nergens vinden

1) Waar ik kan vinden welke Code mijn auto heeft en

2) Wat het verschil tussen de veren met andere code is.

20171212_122100_resized.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het rare is dat wanneer ik beide nummers opzoek bij rockauto.com, er in beide gevallen veren uitkomen, maar er geen 'applications' gevonden worden (rockauto lijkt dus niet te weten dat dit veren voor een GC zijn).

Ook verschilt de prijs aardig (geen idee of dat per stuk is of per set van 2):

52089764ae - €57,67

52089766ae - €85,74

Wanneer ik zoek naar veren van een '10 WK hangt het ook van het motortype af welke andere veren er getoond worden, dus dat is blijkbaar ook belangrijk.

bewerkt door Vette73
typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik beter kijk bij RockAuto zijn er voorveren waarbij specifiek staat 'RWD, Overland', maar ook een Overland is toch 4x4? Maar wat het verschil nu is tussen die twee modellen........

pN9vD9S.png

 

Het valt mij nu ook op dat jij in jouw profiel '2010' hebt staan, terwijl je zelf zoekt op '2009'. Zelf ben ik ervoor om in je profiel het modeljaar te melden. Dat zegt iets over de auto die je bezit (dat die later op kenteken is gezet zegt niets......)

In modeljaar 2010 bestond er namelijk geen diesel meer.

bewerkt door Vette73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ja in 2010 zijn er wel degelijk CRD's gebouwd. Mijn WH is er een van.

Het verwarrende is dat er in de USA in 2010 geen CRD's en geen Overland's zijn geleverd. Maar in Europa wel.

Daarom kom je ze op de onderdelen sites niet tegen en daarom zoek ik met 2009. 

Over het verschil in bouwjaar en de datum op keteken heb ik eerder al eens een discussie gestart omdat sommige handelaren daar wel heel erg ruim (in hun voordeel) mee omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, helder. Dat wist ik niet. 2010 is ook te jong voor mij, ik heb alleen auto's van 15+ jaar oud :whistle:

Ja, idd voor handelaren is een jaartje (of 2) minder natuurlijk extra winst..... (en bij de inkoop van die auto wordt natuurlijk wel gewezen op het verschil tussen modeljaar en bouwjaar).

Maar goed, ik hoop dat je eruit gaat komen met het kiezen van de juiste veren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...