Spring naar bijdragen

Ombouw jk van 35 naar 37 waar


billy
 Share

Recommended Posts

Vandaag heb ik besloten om mn jk om te bouwen naar nog hogere hoogte hij staat nu op 3,5 hoogte en 35 banden ik wil klossen 1,8 cm met 37 banden nu mijn vraag aan jullie wat is de meest geschikte overbrenging voot 37 en nog genoeg power op de straat (geen topspeed ) ik heb nu een sport 2008 overbrenging met software update naar pl 230 pk loop nu als een tierelier met 35gers  en dat wil ik ook zo houden  dan steek assen zijn deze nodig ?  En dan de hamvraag waar kan ik dit laten doen ik sta ook open voor gedruikte onderdelen 

 

Hier een foto van mn jeep

20170822_194620.jpg

20170822_194550.jpg

20170822_194237_008.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het automaat of stick shift? 
Als deze info correct is kwamen de JK Spots Editions 2008 met standaard 4.10 in de auto en 3.21 / 3.73 voor hand schakel. 
Ik zou minimaal 4.56 gaan zoeken met 37" om eerlijk te zijn voor beste balans tussen off road en weg gebruik. 4.88 als automaat is. 

2226369d1435774243t-gearing-help-gear-ra

bewerkt door DutchMud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3.8L motor met hand schakel transmissie. Wat jij nu omschrijft inderdaad. Maar wat ik eerder even zou bekijken ook is of je 37" banden er onder kan zetten zonder te gaan wrijven als je gaat sturen. Wellicht moet je zelfs je velgen veranderen met meer back spacing (geen idee in het Nederlands) om je banden zonder problemen er onder kwijt te kunnen. Zet je stuur even helemaal naar links of naar rechts en meet de extra 2" inches van de band extra bij je huidige band.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet zo goed thuis in de "modernere jeeps" maar heeft je jk sport geen Dana 30 vooras?  Gaat deze de 37ers de baas kunnen?

ik weet dat je een set "buizen/tubes" in je as buizen kunt schuiven en vastlassen voor extra sterkte, zware steekassen kunt steken en dat er kits bestaan om de knuckles op te lassen voor extra sterkte.   Blijft over het diff....

bewerkt door steven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei steven:

Ik ben niet zo goed thuis in de "modernere jeeps" maar heeft je jk sport geen Dana 30 vooras?  Gaat deze de 37ers de baas kunnen?

ik weet dat je een set "buizen/tubes" in je as buizen kunt schuiven en vastlassen voor extra sterkte, zware steekassen kunt steken en dat er kits bestaan om de knuckles op te lassen voor extra sterkte.   Blijft over het diff....

Klopt dana 30 die moeten er uit ik wil niet met buizen ect werken als t verandert dan goed zodat later geen gezei.... komt 

c76e700d7fc09a54d55faa58da3c4b04.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei michel1972:

Zou niet teveel investeren in de dana 30 vooras. Op de openbare weg kan het nog wel even goed gaan maar zodra je het terrein in gaat is het vragen om problemen en dan is elke euro er 1 teveel om te investeren in de vooras met 37 ers.

Ik ben een RCV as aangeboden is die enig goed? Met een kroonpion van het merk Alloy Usa ervaringen hiermee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je al een Dana 44 achteras hebt, ben je lekker op weg. Nog een mille of 10 investeren in een echte vooras met locker, wat stuurstokken en een achteras locker en overbrenging en je bent klaar voor 37ers. Praat eens met Roo, hier ook op het forum die heeft de ombouw al gedaan.

Succes, siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Mich, 

Jongen toch, je hebt gelijk, als ik in Reno woonde ging ik vast wel even kijken bij deze meneer.

Tot die tijd moet ik het gewoon hebben van betrouwbare leveranciers en ja, dat kost geld. Zie bv..https://teraflex.com/shop_items/5776eebc56d70ed4939ddaae

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Oké... , dacht dat je de JK verkocht had....?

Persoonlijk zou ik bij 35ers blijven, voor 37ers heb je nog wel meer aanpassingen nodig dan alleen sterke assen... 
Zie dat je nog rondom alle originele bumpers hebt.... en zonder schade of zo. Dus waarom 37ers?
Zou pas andere assen aanschaffen als er 1 kapot of doorgezakt is, maar dat komt vanzelf wel as er nu een Dana 30 onder zit met 35ers...

Rij zelf met een Dynatrac PR44 vooras met Reid Racing wheelends, RCV steekassen, Dynatrac ProSteer fusee kogels  en 4.88 dif. Dit nadat mijn Dana 30 overleden was... in 2014.
Achter een Rubicon as, welke in de fabriek er al onder gezet was. (verschil is hoofzakelijk andere steekassen tov een Sport of Sahara)
En een andere tussenbak en cardanassen, maar mijn JK ken je wel.
Plus rij (bewust) op 35ers ipv 37ers, welke wel zouden passen na wat kleine aanpassingen met de slijptol. (al zijn 37ers een stuk goedkoper dan 35ers..)
Als je toch naar 37ers wil, dan zijn trouwens originele Rubicon assen te 'licht'..

PS ben wel benieuwd waar je de software update (tuning) hebt laten doen.

Spreken elkaar en groet Roo  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Roo4JK:

Oké... , dacht dat je de JK verkocht had....?

Persoonlijk zou ik bij 35ers blijven, voor 37ers heb je nog wel meer aanpassingen nodig dan alleen sterke assen... 
Zie dat je nog rondom alle originele bumpers hebt.... en zonder schade of zo. Dus waarom 37ers?
Zou pas andere assen aanschaffen als er 1 kapot of doorgezakt is, maar dat komt vanzelf wel as er nu een Dana 30 onder zit met 35ers...

Rij zelf met een Dynatrac PR44 vooras met Reid Racing wheelends, RCV steekassen, Dynatrac ProSteer fusee kogels  en 4.88 dif. Dit nadat mijn Dana 30 overleden was... in 2014.
Achter een Rubicon as, welke in de fabriek er al onder gezet was. (verschil is hoofzakelijk andere steekassen tov een Sport of Sahara)
En een andere tussenbak en cardanassen, maar mijn JK ken je wel.
Plus rij (bewust) op 35ers ipv 37ers, welke wel zouden passen na wat kleine aanpassingen met de slijptol. (al zijn 37ers een stuk goedkoper dan 35ers..)
Als je toch naar 37ers wil, dan zijn trouwens originele Rubicon assen te 'licht'..

PS ben wel benieuwd waar je de software update (tuning) hebt laten doen.

Spreken elkaar en groet Roo  B)

Klopt af en toe ben ik gaar van mn jk en wil ik  hem vd haznd doen heeft niet met de jeep te doen maar te druk met werk geen tijd ect ik heb nu een aantal dingen bestel en kommen druppelgewijs binnen een 12..5 winch , reserverwiel houder van poison spider, LED autolichten,witte knipperlichten,  verhoging schijven 2 cm wacht op cargo net compleet. Dus de centen zijn weer op ik wou de hele handel bij jeepparts kopen maar die wou alles vooruit betaald hebben wat ik niet heb gedaan de helft aanbetaling had ik geen probleem mee maar dat ging niet dus naar vierkand hamburg besteld die ik dan netjes kan overmaken bij levering 

Banden wil ik combineren met asen en geen 37  maar  38x50 ik vindt dit de mooiste combinatie voor de jk, alleen dit met een sterke as die t ook kunnen dragen op moment ben ik eerst nog gebonden met wettelijke beperkingen 

Ik heb de software in nijverdal tuning gedaan en kan met mn standaard overbrenging en 35 banden 190 kmh halen (snelheid op mn navi) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Jeepie is een JKU rijder uit Den Haag. (Edwin, van Jeeppart.nl, zie ik eigenlijk nooit op het forum)
Maar inderdaad ik vind 190km met een verhoogde JK ook niet echt verstandig....
Mijn Amerikaanse teller gaan trouwens maar tot 160km/100mijl.

Succes met bouwen naar 38ers.

Zal eens kijken qua tuning. Mijn dank hiervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Roo4JK:

Nee, Jeepie is een JKU rijder uit Den Haag. (Edwin, van Jeeppart.nl, zie ik eigenlijk nooit op het forum)
Maar inderdaad ik vind 190km met een verhoogde JK ook niet echt verstandig....
Mijn Amerikaanse teller gaan trouwens maar tot 160km/100mijl.

Succes met bouwen naar 38ers.

Zal eens kijken qua tuning. Mijn dank hiervoor.

Was om uit te proberen en te kijken hoe stabile alles was en 190 is nu niet echt hard dan rijden we op de motor toch wel stukken harde (met passagier)

Je zal tevreden zijn met tuning nijverdal ik heb een aanta autos daar laten doen ook mn vrouws kangoo 4x4 en met een kleine 1300kg 2ltr motor vliegt dat ding (relative natuurlijk) succes er mee

 

bewerkt door billy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-1-2018 om 7:09 AM zei billy:

Ben er nog steeds kan dus😁😁😉

Ja alles kan, maar de vraag is of het slim is. Gelukkig is het goed afgelopen.

Ik persoonlijk zal mij altijd houden aan de code van de banden. Het is er niet voor niets.

Succes met de ombouw en groetje uit Den Haag :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...