Spring naar bijdragen

NAG 1 5 traps automaat schakelprobleem


dodgejeepfan
 Share

Recommended Posts

Sinds ik de JK 2.8 CRD  in mijn bezit  heb was ik ontevreden over het schakelen van de automaat.

Vooral koud schakelde hij veel te snel op  en ik had het idee dat de converter lock-up steeds in en uitschakelde (toerenteller die op en neer wiebelt)

Eigenlijk was er koud niet mee te rijden, waar ik enorm van baalde. Warm was het beter maar niet optimaal 

Ik had ook al met diverse revisiebedrijven gesproken maar het kwam er op neer dat ik de Jeep moest brengen voor een diagnose. Dan weet je gelijk dat dit in de papieren gaat lopen! Uiteindelijk ben ik gaan Googelen over deze automaatbak (NAG-1 of W5A 580) en nu blijkt dat veel problemen ontstaan door een vervuilde of kapotte Valve-Body Conductor plate. In principe is dit de (print-)plaat met alle solenoids die het op/terug schakelen regelen, de oliedruk en het converter lock-up  systeem regelen. Ik heb dus op goed geluk een nieuwe conductor-plate besteld bij Febi-Bilstein Duitsland (€ 170) en een nieuwe solenoid (€ 35) voor de Converter lock-up. 

Enfin, Valve body gedemonteerd, goed gereinigd en een nieuwe conductorplate met 1 nieuwe solenoid er in gebouwd, nieuwe filter en 4 Liter ATF 4 olie nagevuld, en de bak schakelt fan-tas-tisch!!! Probleem opgelost: Kosten ongeveer € 250,- bij elkaar. Je vind genoeg Youtube filmpjes om dit zelf te doen!

20171110_151912.jpg

20171110_151947.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Bedankt voor het delen op het forum !! Duidelijk verhaal.

Rij zelf ook met een automaat, maar dan op benzine ipv diesel. (en USA import uit 2007)
Nog weinig JK rijders gehoord met automaat problemen, al ratelt de mijne af en toe een beetje....
Je hoort sowieso iets meer problemen bij de JK(U) dieselmotoren dan bij de benzine versies.

Groet Roo  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...