Spring naar bijdragen
stephan

Rembekragtiger cj

Recommended Posts

stephan    2

Wie heeft er bij een cj de rembooster wel eens vervangen voor een groter en sterker exemplaar? Welke booster heb je hiervoor gebruikt en was het remresultaat beter na die tijd? Zou willen dat die van mij wat meer vertraagd.

Alvast bedankt gr Stephan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rcroy    4

Ik heb deze geinstalleerd: https://www.ebay.com/itm/1974-86-Jeep-CJ-7-Dual-Zinc-Brake-Booster-cast-iron-MC-Disc-Disc-valve-C61A3/331716778715?hash=item4d3bdc5adb:g:9-sAAOxy0aBRpkuA

Wat betreft remresultaat kan ik alleen zeggen dat deze goed bevalt, maar vergelijken met de oude setup kan ik niet. Ik had namelijk eerst geen booster en ik heb op de achteras nu remschijven ipv drum....

Je zou een 8" ipv een 7"  kunnen nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
stephan    2

Bedankt voor je info, de verdeler op de chassisbalk links vervalt met deze booster neem ik aan? Ik heb ook schijven achter zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
hermancj5    30

Die heeft het reservoir geknikt tov de remcilinder, en hangt dan schuin naar beneden. Heb er zelf ook naar gekeken, maar het leek mij niet goed. Die van een XJ doet dat ook wel iets, maar minder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
stephan    2

Hoi Herman. Ik ga binnenkort kijken bij een bekrachtiger van een zj. Deze moet ook op een cj komen. Bedankt voor de info ik hou het in de gaten. Heeft die van een xj ook de verdeler naast de cilinder?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
hermancj5    30

Ik zal morgen wel even een paar foto's maken. De bekrachtiger en remcilinder van een ZJ heb ik zo liggen. Hoeft niet de wereld te kosten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden