Spring naar bijdragen

Wrangler 4.2 problemen met de ruitenwissers en of richting aanwijzers.


The Dijk
 Share

Recommended Posts

Beste Jeepers,

Ik heb jullie wijsheid nodig voor het volgende…

Ik heb problemen met de ruitenwissers en of richting aanwijzers.

Als ik een richting aan geef komen ook de ruitenwissers een stukje in beweging.

Tevens hoor ik ook wat een geluid dat lijkt op geknetter uit de stuur kolom achter de pookje van de richting aanwijzer. Ook de interval werkt niet goed. De eerste 2 standen werken niet.

Als ik de ruitenwisser continu aanzet loopt deze soms door het eindpunt en komt dus op het raamrubber vast te zitten. Mijn vraag is nu, komt dit probleem uit de stuurkolom of uit de motor van de ruiterwisser?  Zijn dit misschien 2 aparte problemen?

Gr.  Nico..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geknetter is nooit goed! Het lijkt erop dat je een slechte verbinding hebt ergens in de bedrading op de kolom of in de schakelaar. Met vreemde gevolgen voor beide functies....

Het “doorlopen” of een te ruime slag van de ruitenwisserbladen komt uit het ruitenwisser mechaniek (de stangetjes in het raamframe)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Een erg late reactie maar is het doorlopen van de ruitenwissers opgelost? Was even benieuwd hoe je dat gefikst hebt. Ik heb hetzelfde probleem.
De stangetjes in het raamframe zijn moeilijk aan te komen. B&S kan deze ook niet meer leveren. Het korte gedeelte is wel te koop voor $57 maar de lange niet. Nu las ik zojuist dat je ook nieuwe nylon busjes kan kopen die je in de stangen klikt. Voor een YJ zijn deze niet verkrijgbaar maar voor een XJ Cherokee nog wel. Dat schijnen dezelfde te moeten zijn......
2de hands kopen is ook vragen om problemen, vermoed ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...