Spring naar bijdragen

Hoe kan ik achterhalen waar het accu-laad probleem zit?


Nekaf045
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Sinds dat ik in bezit ben van mijn Nekaf, zijn de accu's al 3 maal helemaal leeggetrokken gedurende het half jaar dat ik de jeep incidenteel gebruikt heb (rij nooit met lampen aan, alleen remlicht en knipperlicht).
Ik heb de accu's nagemeten als ik de auto start en laat lopen, er komt echter geen stroom bij.

Ik ben naar een revisiebedrijf gegaan met de vraag of zij me konden nameten waar de storing in de auto zat.
Daar kreeg ik te horen dat ze alleen bij de accu's konden meten, omdat de dynamo en spanningsregelaar+kabels waterdicht gemaakt zijn en dus niet meetbaar zijn wat ik best raar vind.
Mij werd daar geadviseerd om de stroom en spanningsregelaar op te schonen.

Ik zie vaak terug komen in de zin van " ik zou met een multiemeter even de verbindingkabel die tussen de dynamo en de spanningsregelaar zit controleren op een breuk want  dat is iets wat nog wel eens vergeten word."
Hoe meet ik dit na, want het is toch onmogelijk deze kabels op te meten?


Aan de hand van de eerdere topic hierover ben ik de stappen gaan volgen:

Ik heb de stroom en spanningsregelaar van de auto gedemonteerd en de contactpunten voorzichtig schoongemaakt met schuurpapier ( ik kon zo snel niks zien aan de spanningsregelaar of die kapot was o.i.d.).
Eenmaal enthousiast terug in de jeep gemonteerd in de hoop dat het probleem opgelost was start ik de auto...
Helaas blijkt ook nu nog steeds dat de accu's geen stroom toegevoerd krijgen.

Omdat ik zelf niet technisch ben m.b.t.. elektra maar toch graag niet meer langs de weg wil eindigen met lege accu's wil ik dit probleem graag opsporen en oplossen.
Ik denk zelf eigenlijk dat de Dynamo geen stroom meer opwekt, Hoe kan ik dit nu nameten/zeker stellen?

Over de Ampèremeter: De vorige eigenaar zei dat deze waarschijnlijk niet werkte, hij wist ook niet waarom. In mijn ogen werkt deze gewoon niet.
Normaal gesproken moet de wijzer van de Ampèremeter naar links uitslaan zodra ik de auto start en (als de auto normaal functioneert) naar rechts uitwijken en langzaam terug naar neutraal als de auto loopt?
Omdat dit bij mij niet gebeurd ging ik er van uit dat de Ampèremeter niet actief was, totdat ik bij het revisiebedrijf kwam en zij me de vraag stelden of dat echt wel zo was.
Toen ik met een lopende motor het licht namelijk aandeed, ging de wijzer van de Ampèremeter een stukje naar links. Zodra ik het licht weer uitdeed ging deze weer in neutrale stand.
Dit vind ik best gek, waarom geeft de Ampèremeter bij licht wel reactie maar bij het starten van de motor niet?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het opsporen van dit elektronica probleem waardoor ik dit kan oplossen.

 

 

 

IMG-20171107-WA0000.jpeg

IMG-20171107-WA0003.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Probleem intussen achterhaald,

De spanningsregelaar heb ik vervangen door een andere, toen werkte meteen de ampèremeter in de auto (deze stond voorheen continu op 0).
Echter al bij het contact ging de ampèremeter meteen volledig in de discharge (voordat de motor überhaupt startte).
Bij een lopende motor bleef de ampèremeter nog steeds volledig in de discharge. Zodra ik toeren maak gaat deze lichtelijk omhoog.
Heb het vermoeden dat de dynamo ook aan vervanging toe is.
Ben nu de accu's van de Nekaf aan het laden, kijken wat de ampèremeter doet met volle accu's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...