Spring naar bijdragen

Koop advies: OBD II scanner die ABS codes kan uitlezen


Adebisi
 Share

Recommended Posts

Beste mede Jeepers,

Bij mijn XJ uit '97 blijft sinds kort op mijn dashboard af en toe mijn ABS lampje branden. Voordat ik alles begin los te halen zou ik de ABS fout codes willen scannen. Niet alle (meestal de wat goedkopere) ODB II scanners kunnen ABS codes lezen, heeft iemand ervaring met een scanner die redelijk geprijsd is die dit wel kan?

Het hoeft niet draadloos te zijn maar ik zit nu te kijken naar een bluetooth scanner van BlueDriver (110€), deze zou dat misschien moeten kunnen maar ik heb er verder geen ervaring over gehoord met een XJ en ABS.

Iemand tips of ervaring met een goede scanner die ook ABS codes kan lezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Autel is dus wel de standaard heb ik door, ik heb wat doorgezocht op de genoemde modellen. Ik kan ze alleen nog maar via eBay vinden in China voor ok prijs maar weet niet of dit wel vertrouw...

Ik kwam wel een huidig model tegen Maxidiag MD802 maar deze zou na wat Autel gebruikers forum topics te lezen waarschijnlijk een 16 pin "CCD Connector" oftewel een "Chrysler Adapter" nodig hebben om de ABS codes te kunnen lezen, doordat deze misschien niet zo compatibel meer is met iets oudere autos (zoals mijn '97). Ik zal morgen eens proberen te informeren bij een Autel vertegenwoordiger om er wat wijzer uit te worden of dat een mogelijke optie is. Anders eBay wat in de gaten houden voor een 2e hands.

Als iemand meer weet of tips heeft lees ik dat graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Beetje oud topic, maar voor degene die nog een scanner overweegt..:

Ik heb de BlueDriver via Amazon gekocht. Mooie draadloze unit, die op papier heel veel kan. Mijn XJ uit '96 heeft al een van de eersten een OBD2 scanpoort, maar de mogelijkheden van sensoren uitlezen vallen tegen. Zeker toen ik eerst een Autel met Chrysler module (weet niet of hij die los extra moest kopen) en daarbij ook foutcodes van de 'speed control' en PCM kon uitlezen.

Foutcoedes die het MIIL of ECL lampje laat aangaan, kun je prima uitlezen met de BlueDriver, je kunt de codes ook wissen. Veel van de mogelijkheden zijn verder niet voorhanden, zoals tips bij de foutcodes die je uitleest, ik weet dus ook niet of ABS (zou wel moeten kunnen) uit te lezen is. Ik  kan 's een stekker van de ABS lostrekken als iemand echt is geinteresseerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...