Spring naar bijdragen
Adebisi

Koop advies: OBD II scanner die ABS codes kan uitlezen

Recommended Posts

Adebisi    9

Beste mede Jeepers,

Bij mijn XJ uit '97 blijft sinds kort op mijn dashboard af en toe mijn ABS lampje branden. Voordat ik alles begin los te halen zou ik de ABS fout codes willen scannen. Niet alle (meestal de wat goedkopere) ODB II scanners kunnen ABS codes lezen, heeft iemand ervaring met een scanner die redelijk geprijsd is die dit wel kan?

Het hoeft niet draadloos te zijn maar ik zit nu te kijken naar een bluetooth scanner van BlueDriver (110€), deze zou dat misschien moeten kunnen maar ik heb er verder geen ervaring over gehoord met een XJ en ABS.

Iemand tips of ervaring met een goede scanner die ook ABS codes kan lezen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
stephan    2

Maxiscan ms609 leest eobd en abs codes. Wordt veel gebruikt voor de test bij APK. geen idee hoe hij omgaat met abs codes specefiek voor xj.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ab    231

Ik heb de Autel Maxidiag US703, deze zou dit moeten kunnen. Nog nooit een storing in het ABS systeem gehad om te testen....

PCM en TCM leest hij iig prima uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Adebisi    9

Autel is dus wel de standaard heb ik door, ik heb wat doorgezocht op de genoemde modellen. Ik kan ze alleen nog maar via eBay vinden in China voor ok prijs maar weet niet of dit wel vertrouw...

Ik kwam wel een huidig model tegen Maxidiag MD802 maar deze zou na wat Autel gebruikers forum topics te lezen waarschijnlijk een 16 pin "CCD Connector" oftewel een "Chrysler Adapter" nodig hebben om de ABS codes te kunnen lezen, doordat deze misschien niet zo compatibel meer is met iets oudere autos (zoals mijn '97). Ik zal morgen eens proberen te informeren bij een Autel vertegenwoordiger om er wat wijzer uit te worden of dat een mogelijke optie is. Anders eBay wat in de gaten houden voor een 2e hands.

Als iemand meer weet of tips heeft lees ik dat graag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ab    231

De mijne ooit gekocht bij Smeets. Het model is ondertussen iets gewijzigd....

www.diagnoseapperatuur.nl

De Inova lees ik ook goeie dingen over.

Anders even bij de dealer met DRB III laten uitlezen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas ken ik geen OBD2 scanner die ABS van Jeep 1997 uitleest, Voor zover ik weet lukt dat alleen met de OBD3.  Mocht iemand ZEKER weten UIT EIGEN ERVARING dat zo een scanner bestaat, dan hoor ik het graag!    Siert.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden