Spring naar bijdragen

Nieuwe radio nodig voor beter geluid?


cmckzjr
 Share

Recommended Posts

Ik wil iets gaan doen aan het blikkerige geluid van de stereo in onze '98 XJ. Maar ik hoef niet perse een nieuwe radio met bluetooth, 365 kleuren scherm, DAB+, USB aansluiting enz. enz. 
De bestaande (originele) radio past mooi in het interieur, dus die laat ik het liefst zitten. Radio & CD is voor mij dan ook voldoende keuze...

De vraag die bij mij opkomt: krijg je met andere luidsprekers een beduidend beter geluid - in combinatie met de bestaande radio? Of is hier toch echt een moderne radio voor nodig?

Ik hoor graag jullie ervaring! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Andere luidsprekers geven absoluut een beter geluid. In de voordeuren en de soundbar van een XJ passen 6,5” luidsprekers. Een maatje groter dan er standaard inzit. Naca. 20 jaar zijn de standaard luidsprekers toch echt wel op.

Ik heb eventueel nog een bijna ongebruikte  JBL eindversterker liggen voor 4 luidsprekers. Deze had ik eerst in mijn XJ totdat ik besloot een subwoofer in het reservewiel te maken en een 5 kanaals versterker daarvoor nodig had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...