Spring naar bijdragen

in en uitlaat geluid 3.8 Wrangler


ARS
 Share

Recommended Posts

Na een aantal tevreden maanden in de JK is er toch wel iets wat ik mis.

De 4.0L in de XJ vond ik toch wat levendiger, en doel dan met name op het geluid.

De JK vind ik extreem stil

Zijn er hier die ervaring hebben met een coldair intake en een andere einddemper.

Zou iets meer geluid willen, maar geen kolere herrie :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik vind en vond het geluid van de JK standaard ook veel te stil. Echter heb ik de eerste demper die ik gekocht had er weer af gehaald. Het geluid was niet eens hard maar de resonantie was in de auto niet te doen. Het deed echt pijn aan mijn oren. Toen op naar EPS in Groningen en daar bevestigde ze direct dat een Wrangler een lastige auto is voor goed geluid. Maar ze hebben het prima opgelost. Het klinkt binnen perfect. Ik hoor nu wel de 6 cilinders heerlijk werken. Helemaal als de caravan er achter zit en er gewerkt moet worden. Buiten klinkt het gewoon prima. Het is net even meer dan standaard. Voordeel van EPS is dat je na montage een test rit mag maken. Dat had mij dus flink wat geld kunnen besparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal eens met Wijnand.
Met Borla heb ikzelf geen ervaring.

Ikzelf ben nog iets verder gegaan en heb de hele pot verplaats.
Heb het stuk vanaf waar de 2 pijpen bij elkaar komen vervangen voor RVS.
Plus de RVS pot voor de achteras laten plaatsen, laatste deel van de pijp over achteras laten lopen en naar links eruit laten komen. 
Ik had daarvoor ook het probleem dat ik de RVS (show)uitlaat meerdere keer dicht reed in bagger en zodoende motor problemen kreeg.
Geluid was op zich redelijk oké. Meen dat dit een RVS uitlaat van Rugged Ridge was, met 2 uitgangen.
Maar deze ging binnen 18 maanden de afval container in.... 

Dit heb ik ook bij EPS Uitlaten laten uitvoeren, zeer tevreden over. (Zit inmiddels alweer 5 jaar op deze manier)
Je kunt zelf de pot en dikte van de RVS pijp kiezen. Ikzelf heb het laatste deel iets dunner laten doen, dan het voorste deel.
Kan EPS echt aanraden, is wel ff een stukje rijden.... voor mij igg. (Wijnand ook btw)
Plus de 'soundcheck' is top service. Kosten destijds €750 incl. montage, RVS pot en pijp, buigen, lassen en de BTW.

PS ik heb zelf een korte JK, bij een JKU heb je nog meer keuzes qua potten/uitlaten op deze manier.
Kan ff geen foto v/d pot zelf vinden, mocht deze toch willen zien stuur ff een PM.
(ben trouwens bij de meeste JCN evenementen wel aanwezig, mocht hem live willen zien en horen)


Succes en groet Roo  B)

 

IMG_0491XS.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij afspraak destijds ook om 8.00. Wij zijn blijven overnachten in de buurt, de nacht ervoor.
Is voor mij en Wijnand ff ca. 230km rijden om er te komen, maar wel de moeite waard.

Ze trouwens zitten wel in de 'middle of nowhere'.... 

Mocht je nog een foto v/d pot/uitlaat willen, stuur ff een PM.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...