Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb steeds vaker problemen met de afstandsbediening.
De eerste is nog de oorspronkelijke en de tweede is 2 jaar oud.
Zitten nieuw batterijtjes in.
Meteen ook de inwendige schakelpuntjes gecontroleerd en schoongemaakt.
Kortom, aan de afstandsbedieningen zelf kan het niet liggen. Die zijn goed.

De receiver in de auto reageert soms wel en soms niet.
Soms reageert ie pas na een aantal keer drukken en soms reageert ie gewoon een hele dag niet.
Heel random dus, geen peil op te trekken.
Als ie het wel doet dan reageert alles gewoon zoals het hoort, startonderbreker, geheugenstanden, deursloten, niks aan de hand dan.
Maar laatst kregen ik hem 24 uur lang niet van het slot en startonderbreker af.
Wel 100 x geprobeerd. Vlak bij de auto, rondom de auto, in de auto enz. enz. maar niks.
En dan sta je mooi stom te kijken met je vet stoere Jeep, kan ik je vertellen.
De volgende dag, 1x drukken en hij reageerde ineens weer en kon ik m zo starten.

Komt iemand dit euvel bekend voor?
Is de startonderbreker trouwens buiten werking te programmeren?
Want dan kan ik m tenminste nog handmatig opendraaien en starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er meer mensen in de buurt met vergelijkbare problemen? Heb jij dit probleem maar op één plaats of gebeurt dit ook wanneer je met de auto in een ander dorp bent?

De frequentieband waar die afstandbedieningen in werken wordt door meerdere apparaten gebruikt. De een kan de ander storen.

 

Mijn eerste ZJ, een '95er, had geen startonderbreker (meer). Ik weet niet of die was uitgezet of dat die er nooit in heeft gezeten. Die auto hebben ze uiteindelijk gejat om een bank mee binnen te rijden........

Als je iets aan de startonderbreker zou willen gaan doen, dan zou ik er een schakelaartje tussen laten zetten, zodat je hem handmatig in en weer uit kunt schakelen. Daarmee wordt diefstal wat moeilijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had bij de ZJ maar 1 afstandsbediening, die werkte vaak wel maar moest vaak meerdere keren drukken en heel dichtbij staan. Ik heb startonderbreking, en ik was dus een beetje bang dat hij er op gegeven moment helemaal mee zou ophouden. Mede door de ramkraak van Vette73 heb ik ervoor gekozen om er een alarmsysteem in te bouwen, heb nu een dubbele startonderbreking, alarm en bovendien 2 afstandsbedieningen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...