Spring naar bijdragen

hoog lvoltage bij lopende motor


wimbo
 Share

Recommended Posts

Mijn dame heeft een nieuw probleempje, bij contact aan heb ik 12volt, na het starten met lopende motor lees ik meer als 14 volt op de klok.
Bij gas en dus hogere toeren stijgt het voltage nog, als ik de lichtenontsteek  en ventilatie op maximum zakt de spanning tussen 12 en 13 volt.
Na een korte rit (ong 10 km) voelt de batterij warm aan. Had geen tijd om met de voltmeter nog eens op de batterij of de polen van de alternatoir te meten.
Is dit een defecte spannings regulator? Bij de jongere cj's (1984) zou die zich in de alternator bevinden.

Mijn vraag : Kan ik die vervangen of wordt het een nieuwe alternator? Kan ik ook een externe installeren op de huidige alternator?

OH ja, hob nieuwe battery geplaatst gezien de vorige stuk was. Is nu een varta gesloten loodaccu.

bewerkt door wimbo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normale start accu = laadspanning 13,8 - 14,4 volt
AGM semi tractie accu = 14,6 – 14,8 volt
GEL accu's  kunnen 14,2 – 14,8 volt hebben.

Dit zijn de beste laadspaningen voor een accu.

Dus boven de 14.4 bij een normale accu is slecht voor de levensduur. En bij een optima boven de 14.8

Meten is weten, doe dit even met een multimeter.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...