Spring naar bijdragen

Matig starten


Recommended Posts

Bij een koude start doet ie er even over om aan te slaan. Hij start altijd maar niet zo snel als ik gewend ben van mn vorige 5.9. Als ik ff gereden heb start ie bij sleutel om  

Accu lijkt goed en dynamo idem. 

Ik verdenk mn brandstofpomp aangezien wanneer ik de motor uit zet een soort geborrel hoor achterin de auto. Mogelijk houdt ie de leidingen niet op druk? Of is dat een gekke gedachte? Heeft iemand een idee wat dat borrelen achterin kan zijn?

Wat kan ik doen om eea uit te sluiten?

paar keer sleutel om voor het starten?

eerst filter vervangen?

druk meten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Masis:

Bouwjaren '97 en '98 hebben geen los filter, deze zit bovenop de fuel pump module. De pressure regulator en filter is samen 1 geheel. Tank moet een stuk gezakt worden dan kun je hem eruit klikken.

Is dit de juiste pomp?

Bosch 67649 Original Equipment Replacement Electric Fuel Pump

https://www.amazon.com/Bosch-67649-Original-Equipment-Replacement/dp/B000BZL47W

 

17 minuten geleden zei REAL STRANGLER:

Je filter is niet het probleem, omdat je borrelen hoort raad ik je aan de brandstof druk te controleren volgens het werkplaatshandboek.

Siert.(verdenkt de drukregelaar)

basisvraag: zit de regelaar in de module?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Je filter is niet het probleem, omdat je borrelen hoort raad ik je aan de brandstof druk te controleren volgens het werkplaatshandboek.

Siert.(verdenkt de drukregelaar)

Bij de '97 en '98 modellen zijn de drukregelaar en filter samen 1 geheel, niet los te vervangen. Voorgaande jaren hadden een los filter tussen de leiding zitten, makkelijker te vervangen.

2 uur geleden zei rado:

Hmm jammer. Wel bizar want waarom zou bij een 5.9 geen filter vervangen hoeven te worden? Is het een grote klus om module te vervangen en kan iemand mij adviseren welke te bestellen?

Die zit er wel, moet ook weleens vervangen worden, wordt alleen in de praktijk bijna nooit gedaan omdat de tank daarvoor naar beneden moet zakken.

1 uur geleden zei rado:

Is dit de juiste pomp?

Bosch 67649 Original Equipment Replacement Electric Fuel Pump

https://www.amazon.com/Bosch-67649-Original-Equipment-Replacement/dp/B000BZL47W

 

basisvraag: zit de regelaar in de module?

 


Ja, dat is de juiste pomp. Dat ronde ding bovenop, dat is de drukregelaar en filter in 1.

Ik heb zelf pasgeleden mijn pomp module incl regulator vervangen door origineel Bosch (Bosch levert ook de pompen voor Chrysler, maar voor 1/3e van de prijs zonder Mopar logo) maar heb nog steeds dat hij niet lekker in 1x start en dat hij druk verliest op de fuel rail. Geen zin en tijd gehad om weer naar te kijken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BTW is vanaf €22 (goederen + verzendkosten) en invoerrechten is vanaf €150 (goederen + verzendkosten): https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen

bewerkt door Vette73
typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om dat nare gevoel iets minder naar te maken kun je ervoor kiezen de custom duties van te voren te betalen. Dat scheelt weer de handling kosten die de vervoerder hier in rekening brengt om de belastingen aan de deur te innen (vaak €12 tot €17).

CustomdutiesRockAuto.PNG

bewerkt door Vette73
plaatje toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

@Masis 

heb net een 4.2 redtop accu geplaatst maar nog steeds (koud) niet fraai starten. dus ik dacht ik gooi het op de brandstofpomp en bestel er eentje in de VS.  kan ook naar lokale garage gaan en wat meten maar goed. Heb jij al 1 besteld?  rond de 200 euro toch?

ciao Maarten

 

image.thumb.png.d4c899437c7b0686e3284f8882988421.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei rado:

@Masis 

heb net een 4.2 redtop accu geplaatst maar nog steeds (koud) niet fraai starten. dus ik dacht ik gooi het op de brandstofpomp en bestel er eentje in de VS.  kan ook naar lokale garage gaan en wat meten maar goed. Heb jij al 1 besteld?  rond de 200 euro toch?

ciao Maarten

Heb je al eens naar je brandstof druk gekeken? Een metertje is handig, maar kan ook zonder; dop van de fuel rail afdraaien en met een sleutel het ventieltje indrukken. Komt er niks uit terwijl de motor uit staat, weet je zeker dat je drukverlies hebt. Geen lekkage onder de wagen, dan is het de brandstof pomp/regulator. Rond de 200 euro inderdaad, ik heb de mijne vrijdag binnen gehad en gelijk eronder gezet. Probleem is voor mij opgelost gelukkig. Oude pomp mag onder garantie terug naar rockauto, maar eerst een paar dagen laten luchten buiten om de benzine geur eruit te krijgen.

Zorg ervoor dat je de tank zo leeg mogelijk gaat rijden, elke liter wat er in zit is een liter teveel en het is erg vervelend om hem vol er onderuit en weer terug te plaatsen. Vulslangen zijn ook even lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Masis welk euvel was bij jou direct verholpen dan? en wat betreft druk op de leiding, in de manual staat dat er bij een koude motor ip geen druk op de leiding staat. dus koude start geen directe link met one-way valve?  heb jij de druk wel es gemeten met een metertje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei rado:

@Masis welk euvel was bij jou direct verholpen dan? en wat betreft druk op de leiding, in de manual staat dat er bij een koude motor ip geen druk op de leiding staat. dus koude start geen directe link met one-way valve?  heb jij de druk wel es gemeten met een metertje?

Dat ik koud soms 6-8 seconde moest cranken tot hij aansloeg en warm soms een seconde of 3-4. Dat mijn druk op de fuel rail direct helemaal weg viel als ik hem afsloeg, koud of warm. Ik heb weleens een metertje eraan gehangen, waardes kan ik me niet meer herinneren maar wel dat het goed was op het moment dat hij eenmaal liep, en op het moment dat hij uit ging de druk direct zakte naar 0.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...