Spring naar bijdragen

Trekgewicht op kenteken import auto vanuit UK


RANDOMAN
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik heb een xj meegenomen uit het VK. Ingevoerd in Nederland en op het kenteken staat dat er niets mag worden getrokken met het ding. Aanvraag ingediend bij RDW dat aan te passen want er zit inmiddels een trekhaak op. Nu geeft RDW aan dat er vanuit de fabrikant niets vermeld staat in hun systemen

Het betreft een facelift XJ 4.0 limited , bouwjaar 1998 op kenteken gezet in 1999.

Nu wil het RDW een built sheet waarop mijn vin-nummer staat vermeld de trekgewichten./ Probleem is dat ik niet wet waar ik die gegevens op ka vragen. Ik heb het bij FIAT geprobeerd aangezien die nu Jeep in hun stal hebben. Ik heb vanuit de VS een document uit 1998 waarop alle specs staan, inclusief de 5000 LB maximale trekgewicht. Dat is 2267 KG, en dat is ook wat autoweek op de site aangeeft als maximale trekgewicht voor dit model;

http://www.autoweek.nl/kentekencheck/JP-640-P specs

Op autoweek weten ze dus wel precies wat mijn auto mag trekken, bij het RDW niet. Hoe komt autoweek dan aan de data? Dan is het trekgewicht sowieso voertuig en modelspecifiek lijkt me. Het komt ook exact overeen met wat op in een brochuire staat. Zie bijlage PDF voor de specs die ik vanuit de VS ontving. Op blad 4 de data mbt trekken van aanhang.  

Om een lang verhaal kort te maken;
hoe krijg ik dat trekgewicht nu op mijn kenteken zonder al te veel poespas. 

 

1998_Jp_Cherokee_Specs.pdf

bewerkt door RANDOMAN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een buildsheet wilt, kun je deze via onderstaande link opvragen:

http://jeep.custhelp.com/app/jeep/eqlisting_detail

Of een mail sturen via :

http://www.jeep.com/webselfservice/jeep/EmailPage.html

Bij subject de tekst "Build sheet" invullen en dan je VIN in de Description. Duurt meestal ong. een dag. Maar ik denk dat je dan dezelfde sheet krijgt als uit de eerste link.

Mijn XJ mag trouwens 3500 kg trekken. Maar die is vanaf de fabriek geleverd met het 'towing package'. Dwz grotere radiateur, aparte bak-koeling en heavy duty achterveren. Is een automaat.

Heb je deze package niet dan is het max. 5000lbs.

Je kunt ook kopieën vragen van het kenteken van vergelijkbare XJ's en met deze kopieën jouw trekgewicht door de RDW laten registreren. Is al vaker gedaan. Even de zoekfunctie van dit forum gebruiken. Dan vind je genoeg posts hierover.

bewerkt door DogJeeper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had hetzelfde probleem, heb hier op het forum iemand gezocht met wel een trekgewicht op zijn kenteken en een aanvraag ingediend met zijn kenteken als voorbeeld.

Kreeg per omgaande een nieuw kenteken van het RDW  met het juiste trekgewicht

bewerkt door Ary
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou dat bij een Cherokee niet autmatisch gaan bij de RDW en bij een Grand Cherokee (ZJ) wel?

Mijn huidige '98 Niner komt uit Zwitserland en is vorig jaar ingevoerd zonder trekhaak, maar ik heb wel 3500kg op kenteken staan (net als mijn vorige Niner die wel origineel NL is, maar ook totdat ik hem kreeg zonder trekhaak heeft rondgereden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-8-2017 om 5:33 PM zei DogJeeper:

Als je een buildsheet wilt, kun je deze via onderstaande link opvragen:

http://jeep.custhelp.com/app/jeep/eqlisting_detail

Of een mail sturen via :

http://www.jeep.com/webselfservice/jeep/EmailPage.html

Bij subject de tekst "Build sheet" invullen en dan je VIN in de Description. Duurt meestal ong. een dag. Maar ik denk dat je dan dezelfde sheet krijgt als uit de eerste link.

Mijn XJ mag trouwens 3500 kg trekken. Maar die is vanaf de fabriek geleverd met het 'towing package'. Dwz grotere radiateur, aparte bak-koeling en heavy duty achterveren. Is een automaat.

Heb je deze package niet dan is het max. 5000lbs.

Je kunt ook kopieën vragen van het kenteken van vergelijkbare XJ's en met deze kopieën jouw trekgewicht door de RDW laten registreren. Is al vaker gedaan. Even de zoekfunctie van dit forum gebruiken. Dan vind je genoeg posts hierover.

Thanks voor de uitgebreide uitleg. Ik had de zoekfunctie al gebruikt. Maar kwam daar niet verder mee. De linkjes in oude tpics werken niet meer. En de optie om een kentekenbewijs van een soortgelijke mee te nemen werd al direct afgeserveerd aan de telefoon door de rdw medewerker.

Ik heb volgens die man echt een built sheet nodig met daarop vermeld mijn vincode. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei RANDOMAN:

Thanks voor de uitgebreide uitleg. Ik had de zoekfunctie al gebruikt. Maar kwam daar niet verder mee. De linkjes in oude tpics werken niet meer. En de optie om een kentekenbewijs van een soortgelijke mee te nemen werd al direct afgeserveerd aan de telefoon door de rdw medewerker.

Ik heb volgens die man echt een built sheet nodig met daarop vermeld mijn vincode. 

Toch heb ik het wel zo gedaan, in een brief iemands kenteken genoemd met het trekgewicht erbij en ik kreeg binnen 14 dagen mijn nieuwe kenteken toegestuurd.

Heb de voorbeeld brief ook nog wel denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Op 4-9-2017 om 2:31 PM zei DogJeeper:

Als je de links gebruikt in mijn post dan krijg je een buildsheet waarop je vin vermeld staat.

Niet dus. Links ingevuld nika ontvangen. Wel contact met Jeep wat nu in Italie zit maar die kwamen ook weer met een hoop onzi n. Gaven me de tip om een vergelijkbaar kenteken bij  rdw aan te leveren van een soortgelijk voertuig. Word er een beetje moedeloos van, hoe moeilijk kan het zijn om een builtaheet aan te leveren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, nu gaan jeep (vanuit italie (fiat - aardige man overigens)) en rdw naar elkaar wijzen. RDW wil een built sheet hebben van de importeur. Jeep zegt dat ik een met een vergelijkbare auto naar het rdw moet gaan en dan verzoeken of hetzelfde gewicht op kenteken mag. Dit schiet noet op. En het begon nog zo hoopvol ivm de vlotte en snelle medewerking vanuit Italie, ik werd zelfs telefoisch benaderd. 

 

Het suffe van dit alles is nog wel dat onder de motorkap, onder het VINnummer, allerlei gewchten vermeld staan waarvan  ik vermoed ook het teek of treingewicht. Ik voeg het bij. Je zou dan toch zeggen dat dit afdoende zou moeten zijnn voor de rdw zeker gezien het gegeven dat er niet al teveel variatie is voor de 4.0 liter motoren. Het laagste max. trekgewicht is voor mij al meer dan voldoende. Hoe moeiliijk kan het allemaal weer gemaakt worden. :D

 

Typenummer_+_vin_onder_motorkap_(4).jpg

bewerkt door RANDOMAN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-9-2017 om 9:04 AM zei DogJeeper:

Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar bij mij werkt het wel. VIN invullen. SEARCH button klikken en direct erna krijg je je buildsheet in pdf formaat.

Ik heb gedaan wat je hebt aangegeven. Onderstaand de reactie. Daarna ben ik aan de slag gegaan met het mailadres dat aangegeven is in onderstaande mail.

customerassist
13-09-2017

Dear Arjan:

Thank you for contacting the FCA US Customer Assistance Center.

Your vehicle was built to export specifications I do not have access to 
the information you are requesting. Please contact our local FCA offices
in your area at Jeep at 00800 0 426 5337 or email them at: 
customercareinternational@fiat.com.

That Center is staffed with trained professionals ready, to address your
concerns. 

Thanks again for your email.

Sincerely, 

Sharon 
Customer Service Representative
FCA US Customer Assistance Center

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...