Spring naar bijdragen

5.9 mist een beetje pit


Recommended Posts

In vergelijking met mijn vorige 5.9 lijkt het alsof mijn huidige 5.9 wat minder vermogen heeft. Nu is het wel zo dat mijn vorige op 95.000 km stond en de huidige op 259.000 km.

Verder doet de huidige 5.9 het top. starten lopen (net iets minder snel dan mijn vorige), loopt mooi regelmatig, reageert goed op het gaspedaal, geen olieverbruik (!), geen koelwater verbruik. 

bougies zijn schoon (en nieuw), zo ook de verdelerkap, bougieskabels, bobine. volgens mij is de brandstofpomp ook redelijk nieuw. 

wat kan ik doen om te achterhalen of het gewoon een te mooie voorstelling is van mijn oude 5.9 of werkelijk wat minder Pk's?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-8-2017 om 10:16 PM zei REAL STRANGLER:

Zoek contact met bv Masis, op een rustig moment naast elkaar rijden en tegelijk accelereren vanaf bv 80 km per uur tot 120, dan weet je het!

Siert.

Masis is altijd in voor een sprintje natuurlijk, maar mijne is niet helemaal stock meer dus helemaal eerlijk zal dat niet gaan :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik mijn voordeel mee heb; K&N cold air intake, aftermarket cilinderkoppen, Edelbrock headers, cutout voor de cat, high flow cat, 3" pijp vanaf de headers tot achter.

Waar ik m'n nadeel mee heb, verhoging, grote wielen, LPG (ook al loopt ie op benzine, toch gewicht), en nog wat ander gewicht (bullbar/sidebar/beschermplaten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...