Spring naar bijdragen

Wat is wijs?


Recommended Posts

Goedendag allen.

Wat is wijs?

Het verhaal.

Mijn goede vriend is twee jaar geleden voor zich zelf begonnen als garagehouder.

Hiervoor zocht hij een betrouwbare bedrijfsauto die niet iedereen heeft en voldoende mag trekken voor eventueel een autoambulance. 

Echter door wat kleine tegenslagen( lekker radiateur, klapband en nog wat dingetjes) is besloten de jeep aan de kant te zetten voorlopig en hem apk klaar te maken.

Helaas voor de jeep is hij verlieft geworden op een Dodge ram 1500 die twee jaar jonger en minder ervaring had en is de jeep in een hoekje komen te staan.

Ikzelf heb in de goede tijd ook veel plezier met de jeep mogen sturen en hoewel de Dodge ook zeker n mooie truck is doet het me elke keer zeer om de jeep te zien staan.

Hier dan eindelijk de vraag waar het om te doen is

Op het moment van schrijven hoef er voor de apk alleen een stukje gelast te worden en moeten er nieuwe handremkabels gemonteerd worden. Beurtje zou ook niet gek zijn natuurlijk.

Het gaat hier om een gc uit 1995 met 5,2 v8 op lpg met 4 ton aan ervaring. 

Wat zouden jullie doen? Deze jeep opknappen en er veel plezier mee gaan hebben of doorsparen voor een met minder kilometers? 

Ben benieuwd. Alvast bedankt voor de hulp

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Handigheid lukt wel. 

Heb samen met die goede vriend van mij (hij is automonteur) ook al wat kleine dingen aan de jeep gedaan en sleutel wel eens mee met hem aan autos.

Helaas door meerdere projecten is de jeep in een hoekje komen te staan en dat vind ik dus weer zonde. 

Kwa gebruik is het voornamenlijk het rondje om de kerk en misschien eens rijden met een aanhanger/caravan. Of ik er de berm mee in ga durf ik nog niet te zeggen 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Pinguin:

Handigheid lukt wel. 

Kwa gebruik is het voornamenlijk het rondje om de kerk en misschien eens rijden met een aanhanger/caravan.

 

Voor het werk en de reparatiekosten hoef je het niet te laten.....

Buiten de aanschafprijs blijven dan alleen de vaste lasten over. (Wegenbelasting/verzekering)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kosten had ik al berekend. 

Ben ook meer het type van "kan ik hem betalen"'en dan pas kijken of het slim is dan dat ik iets koop en het mooi voor de deur kan zetten en naar kan kijken.

 

Het gaat mij er eigenlijk meer om of hij de moeite waard is om nog wat aan te gaan doen aangezien de kilometerstand en bouwjaar.

Heb in het verleden een transporter gehad en gekocht met 2 ton en daar zonder problemen nog een ton bij gezet zonder kosten.

De jeep is van een ander caliber voor mij en vind aan de ene kant dat 4 ton best veel is maar jullie zouden dan kunnen zeggen net als oude Volvo bezitters dat hij pas is ingereden en er rustig nog 3 ton bij kan (mits goed onderhouden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...