Jump to content

Recommended Posts

14 uur geleden zei Kapt. Bob:

Quote:

De temperatuur loopt langzaam op tot bedrijfstemperatuur en dan komt de thermostaat in werking. Nu zakt het niveau van de koelvloeistof in de radiator ook wat en je kunt zien dat de pomp prima werkt. De oliedruk staat tussen de 3,5 en 4 bar en de dynamo laadt mooi bij. Geen tikkende of rammelende geluiden die je niet wil horen en last but not least, geen lekkages! Hier zit een tevreden mens achter het toetsenbord....:yes:

Gaaf om na een lange periode de sleutel om te draaien en de 4.0 line 6 te horen spinnen! 😃 Het klinkt voor mij als muziek in de oren. Gefeliciteerd met deze mijlpaal! 🏆

Huy Kapt. Bob,

Dankjewel, en ik kan het alleen maar met je eens zijn.... Was zowaar een kippenvel moment voor me.:yes:

De elektrische storinkjes lossen zich nu ook één voor één op, elke dag wordt weer vooruitgang geboekt. Jaja, het eind komt langzaam in zicht...:thumbsup:

Bedankt voor je reactie en support.

Math 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Even een kleine update.... Vanmorgen begonnen met het verder demonteren van de stuurkolom. Alvorens de stuurkolom van de stuur-as af te halen heb ik ter hoogte van de kruiskoppeling de zaak gemer

Hardstikke leuk project en gaaf dat je het deelt op dit forum! Waar ik me wat zorgen over maak, je zoekt een jurkje voor een vrouw die je nog moet vinden..... als je begrijpt wat ik bedoel. Je be

Hey Ab, Leuk om weer van je te horen. Ja, dat electrolitisch ontroesten werkt prima, maar er mag geen verf, olie of andere troep op het onderdeel zitten. Het moet 'schoon' geroest metaal zij

Posted Images

Hi guy's,

Op deze zonovergoten, maar voor mij iets te warme dag is dit het ideale moment om jullie even bij te praten.

Inmiddels heb ik besloten om het complete binnenwerk van de richtingaanwijzer en de alarmlichten welke in de stuurkolom zitten toch te vervangen. Ik kon zien dat de contacten van de alarmlicht schakelaar toch slecht waren en ik had deze nog liggen. Gekocht  toen ik eerder de veertjes van de bediening van de richtingaanwijzer wilde vervangen, aangezien de veertjes niet los verkrijgbaar waren. Wellicht heb ik mij toen toch iets té gemakkelijk er vanaf willen maken door niet het gehele binnenwerk te vervangen... :dry:

Enfin, nu toch maar doen zoals het hoort. Overigens heb ik inmiddels ook het nieuwe relais binnengekregen.

Voor het vervangen van het binnenwerk staan wel wat filmpjes op youtube, maar daar was ik niet erg van onder de indruk. Soms hebben die Amerikanen toch een andere kijk op de manier waarop je iets kunt repareren (iets met rough neck's..?) . Daarom besloten om het gewoon anders te doen. Er lopen 10 kabels van het binnen werk via een kabelgoot door de stuurkolom naar de onderste stekker. Deze stekker is te groot om door de kabelgoot te sturen. Daarom besloten om de contacten van de kabels uit de stekker te halen en de kabels met een lange rijgnaald één voor één door de kabelgoot te voeren. De 'rijgnaald' maak ik van een stuk stalen ijzerdraad die ik in de bankschroef klem en door nu met de combinatietang een paar stevige rukken aan de ijzerdraad te geven krijg je als het ware een kaarsrechte rijgnaald.

Aan het eind van de rijgnaald maak ik een 'oog' waar ik het contact van de kabeltjes die door de kabelgoot moeten aan vast kan maken. Door nu aan het voeteind, bij de pedalen een lichtbron neer te leggen kun je door de kabelgoot kijken en exact de ruimtes waarnemen waar je vervolgens de kabel doorheen kunt voeren. Op die manier heb ik in 'no time' alle 10 de kabeltjes netjes door de kabelgoot gevoerd. Daarna de contacten weer in de stekker geschoven en that's it.  Vervolgens het binnenwerk met drie boutjes vastgezet. Alvorens het stuur weer samen te bouwen heb ik het relais vervangen en zie daar, zowel de knipperlichten als de alarmlichten werken zoals het hoort. Dus mensen die ook een Wrangler hebben met een EUR-kabelboom met geïntegreerd relais: onthoud dat ook als je knipperlichten het nog doen, toch de aansturing van de alarmlichten in het relais stuk kan zijn. 

IMG_1618.JPG.57c02464238045640953f5f0a26cf1f6.JPG

Stuurkolom weer open gemaakt om toch de oude schakelunit te vervangen...

IMG_1622.JPG.e8f358765e6f8f871f4021ac9c9716db.JPG

Deze stekker kan niet door de kabelgoot, dus even kabels markeren en vervolgens....

IMG_1623.JPG.8820488f7f2f76dfb1b6a7d3cdff029e.JPG

de contacten uit de stekker verwijderen....

IMG_1624.JPG.dd468c506658d337ef3e2dbff5db8232.JPG

De bewuste kabelgoot die je kabels ver uit de buurt houdt van het draaiende gedeelte....

IMG_1625.JPG.8f52bb4c857f4c1097124647f478b39b.JPG 

één voor één worden de kabels met een rechtgetrokken stuk ijzerdraad door de kabelgoot gevoerd...

IMG_1626.JPG.81d7649ea0cca3e034f9b6d1848d4380.JPG

Om vervolgens de contacten wederom met de stekker te verbinden...

IMG_1627.JPG.c150a42a7c62daa3fb70a37c970b1a5c.JPG

Gaat prima zo!

IMG_1628.JPG.ad38fe9f63413ec2d5af7928ec587e68.JPG

Ziet er weer netjes uit. Stuur kan er weer op.

Tijd om verder te gaan met de fender-flares. Nieuwe bevestigingsboutjes besteld en vervolgens alle spatbordverbreders op hun oude plaats terug gemonteerd. Het lijkt wel of de verbreders op een andere body gezeten hebben. Het past nondeju voor geen meter. Het lijkt wel of het materiaal van de verbreders vervormd is en zo stug is dat het zich niet wil 'zetten' naar de lijnen van de body. De achterste verbreders en de stepsides krijg ik uiteindelijk redelijk in de plooi, maar de twee voorste verbreders zijn werkelijk een ramp...

Alle bevestigingspunten zijn voorzien van bevestigingsbouten en heb ik zo vast als mogelijk aangedraaid, maar het resultaat is teleurstellend, getuige onderstaande foto's... Als iemand mij kan adviseren hoe ik dit goed kan krijgen, graag! :worshippy:

IMG_1630.JPG.60556fb0b39b47104db6242afa14d5ce.JPG

Situatie links voor. Je kunt er zonder moeite de krant door lezen....

IMG_1633.JPG.44b86812622f19d409b1ba2cadc92f85.JPG

Rechtsvoor is niet veel beter dan links.... F*ck!

Enfin, ik laat het voor nu maar even zo in de hoop dat iemand mij hier kan vertellen hoe ik dit beter kan krijgen.

IMG_1617.JPG.09ce21cedd3fc5bcf390f77b6fb2f2e8.JPG

Dit was overigens de situatie van de halve deurtjes. Na het aanpassen van de afstelruimte van de pen is het overigens wel nog goed gekomen.

 

Ondertussen ook de nieuwe speakers in de soundbar gemonteerd en de soundbar geplaatst. Dit is wel degelijk een upgrade voor het geluid in de Jeep. Let wel, een 10 zal het met deze apparatuur nooit worden, maar het geluid is aangenaam en wordt goed gedoseerd over de Jeep. Ik ben niet zo van het boem-boem lawaai in de Jeep, dat laat ik aan een andere generatie over, maar ik kan wel genieten van een lekker stuk muziek tijdens het cruisen....:yes:

IMG_1634.JPG.4938ec502dab76101649f2b08a2a120d.JPG  

Soundbar aangesloten en ingebouwd, met een extra dome-light ter beschikking....

IMG_1635.JPG.71f87b800274249022025ebeffa92dbb.JPG

De wheelcover zit ook op z'n plek, maar is nog niet af. Daar kan nog wat meer uitgehaald worden....;)

IMG_1636.JPG.6b64f7f710ab40bcdee85452d193039f.JPG

Dit is het eindresultaat tot nu toe.

Wat rest voor de komende week is het aansluiten van de bekabeling van het stopcontact van de trekhaak; de storing in de voetverlichting oplossen; de bekleding, middenconsole en stoelen plaatsen en de houder voor de iPod plaatsen en aansluiten. Die bluetooth-cassette doet het overigens prima! We kunnen nu al onze favoriete muziek via de originele radio streamen. Oh yeah! :thumbsup: 

Doel is om een week later de Jeep te ontschorsen, APK en te laten uitlijnen om vervolgens naar de stickerboer te gaan en de Jeep van de originele striping en wat extraatjes te voorzien. De Jeep wordt voor de keuring wel even netjes in het sop gezet. Je vraagt je af waar al die stof toch vandaan komt.... :whistle: Daarna moet ik nog de sidebars, softtop en lier monteren, maar dat is waarschijnlijk iets voor tijdens mijn vakantie. Zaak is dat we met de Jeep kunnen 'bollen' in onze vakantie. We gaan ons best doen voor de laatste eindspurt.....:yes:

Tot zover en tot de volgende update.

Keep feeding eachother!

Math

Link to post
Share on other sites

Geweldige voortgang Math!

Zijn die spatborden nog wel recht? Als je de spatborden met de bevestigingspunten op een vlakke bodem legt, is er dan ook een gat te zien? 

Dan ligt het niet aan de body waarom het niet netjes aansluit. 

Ik heb bij de spatborden en flares van de jeep voorheen rubberen strips gebruikt van een VW Kever. Deze strips zijn niet origineel natuurlijk maar komen kwa lengte aardig overeen. 'Spatbordbies' wordt het volgens mij genoemd en ze komen in diverse carrosserie kleuren

Ziet er al met al geweldig uit!

Kenneth

Link to post
Share on other sites

Holy macaroni, t'is niet te doen vandaag, daarom maar even een kleine update....B)

Gisteren en vandaag ondanks de hitte toch met van alles en nog wat bezig geweest. Gisteren heb ik de vloerbekleding en de stoelen geplaatst en de iPod-houder op de middenconsole gemonteerd, maar of ik 'm daar laat zitten weet ik nog niet. Het interieur ziet er netjes uit zo, daar ben ik wel tevreden over. Achter de stoelen kan ik nu de strips op de verticale bodemplaat monteren voor de bevestiging van de halftop. Daarna heb ik de bescherming van de achterste wielkasten schoongemaakt. Het ontbreekt me aan de nodige montageboutjes en carrosserieschroeven, dus het plaatsen van de wielkasten moet nog even wachten, maar dat is verder geen probleem. Wat ook nog aandacht vraagt is de achterklep. Nu het reservewiel erop zit moet ik de achterklep opnieuw afstellen, uiteraard ten gevolge van het gewicht. Vervolgens kunnen de zonnekleppen en de binnenspiegel ook weer op hun plaats worden gezet.

Daarna is het tijd om de accessoires van de softtop na te kijken en te prepareren, Dat betekent in mijn geval niet meer dan een nieuw laagje verf op de strips aan te brengen alvorens deze op de Jeep te plaatsen. Het enige dat nog wat werk vraagt is het monteren van de gedeelde strip om boven op het raam van de voorruit te plaatsen. Hiervoor moeten de gaten van 3mm nog afgetekend en geboord worden. Hiervoor breng ik eerst schilderstape aan, teken de gaten af en boor op het gemak alle 9 gaten. Ik moet alleen nog het scharnierend buizenframe van de softtop controleren en plaatsen, maar dat doe ik later deze week als ik de Jeep naar buiten kan rijden. Deze temperaturen zijn dan wel weer perfect om een softtop opnieuw op je Jeep te trekken.

Ik heb ook al even verkend wat ik moet doen om de Jeep van schorsing te halen en op APK te gaan. Via de website van de RDW ga je naar het tabblad 'Schorsing online beëindigen'. In tegenstelling tot het het aanvragen en verlegen van een schorsing is het beëindigen gratis. T'is bijna niet te geloven..... Als je je schorsing eerder beëindigt, krijgt je echter geen geld terug. Dieven zijn ut...:wacko:

Aangezien je voertuig een geldige APK moet hebben om de schorsing überhaupt te kunnen beëindigen, moet je een vrijstelling aanvragen om via de kortste weg naar het keuringsstation te rijden. Als je met je geschorst voertuig naar de keuring wil rijden gelden dus de volgende voorwaarden:

  • Het voertuig is minimaal WA verzekerd;
  • Je hebt een afspraakbevestiging bij je waarop de datum en het tijdstip van de keuring staan vermeld. Dat moet je kunnen tonen als je door de wouten staande wordt gehouden;
  • Op de dag van de keuring rij je dan de kortste weg naar het keuringsbedrijf en terug;
  • Neem vooraf ook even contact op met de belastingdienst (Belastingtelefoon Auto) en geef de gegevens van de keuring door (datum, tijdstip en naam van het keuringsbedrijf).

In volgorde:

  1. Maak afspraak bij keuringsbedrijf, incl. afspraakbevestiging;
  2. Regel je verzekering;
  3. Regel je melding bij de belastingdienst (zo voorkom je een naheffingsaanslag);
  4. Na de keuring kun je de schorsing (on line) bij de RDW opheffen.
  5. You're free to go now....

 

Ter leering ende vermaeck nog enkele pico's:

IMG_1637.JPG.ae97ba4aa52e8f327c726f6fa3085d10.JPG

Ziet er nog allemaal schoon uit nu....:lol:

IMG_1639.JPG.0d3234d95d6882854f1acc528773a551.JPG

Prepareren van de softtop...

Het ga jullie goed!

Math

 

Link to post
Share on other sites

Even bijpraten....

Afgelopen week nog wat kleine werkjes uitgevoerd, o.a. de houder voor de iPod op een beter plek op de middenconsole geplaatst. Voor het eerst een stukje op en neer vanuit de garage naar de oprit gereden. Toen merkte ik dat de banden voor toch wat wringden. Nog eens de maten gepakt en tot de conclusie gekomen dat er toch wat veel onderling verschil zat ik het spoor van de voorbanden. Dit middels de spoorstang bijgesteld. Rolt en stuurt nu fijn. Wel staat het stuur nu een beetje verdraaid dus dat stel ik weer af middels de stuurstang. Het gewicht van de Jeep houdt de voorband op z'n plaats, dus door aan de stuurstang te draaien beweegt de pitman-arm en daarmee ook het stuur de juiste kant op. Wel nog even de werking van de schakelaar van de knipperlichten gecontroleerd, maar deze werkt nog prima. 

Mijn handen jeuken om even een rondje om het huis te rijden en na nogmaals een blik onder de motorkap te hebben geworpen besloten toch even het risico te nemen.... :whistle:

Enfin mensen, dat voelde ge-wel-dig. De Jeep loopt echt als never before. De motor loopt goed, soepel sturend en schakelend en voelt degelijk aan. Terug thuis gekomen heb ik de Jeep nogmaals gecontroleerd op lekkages en daarna meteen maar in de sop gezet, want dat was toch wel nodig met al dat garagestof. Ziet er goed uit zo gepoetst in het zonnetje, maar dat mag ook wel, na twee jaar noeste labour, niet? B)

Vanmorgen samen met het vrouwke nog de softop erop gepast en dat ging vrij gemakkelijk dankzij de huidige temperaturen. De slijtageplekken aan de softop zijn goed gerepareerd en hij past weer prima. Op een paar kleine dingen na is de Jeep nu bijna helemaal klaar. De Jeep heb ik alvast verzekerd en a.s. dinsdagmiddag ga ik op APK. Daar verwacht ik eigenlijk niks spannends. Daarna kan ik de schorsing opzeggen en ga ik komende vrijdag voor de uitlijning naar de plaatselijke bandenboer. De week daarna heb ik een afspraak op woensdag 10 juli bij de stickerboer en dat zou dan de final touch moeten zijn. Juist op tijd klaar voor onze vakantie.

Tussendoor rest mij alleen nog het monteren van de side bars, de lier en het aansluiten van het stopcontact van de trekhaak. Ach je moet wat dingetjes overhouden voor later, toch? ;)

Enfin, we gaan proberen het hoofd vandaag nog wat koel te houden en ik hou jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen richting de eindstreep van dit project....

Ciao amigo's

math

 

 

Link to post
Share on other sites
49 minuten geleden zei wrangler266:

 Juist op tijd klaar voor onze vakantie......

Gelijk meenemen op vakantie! Dit is de mooiste tijd om van je Jeep te genieten....

Link to post
Share on other sites

Hey peoples,

Dank voor de mooie reacties.

@ Ab: gaat ook gebeuren deze vakantie. De ritten liggen al klaar. In het begin wat testritjes in de provincie met visuele controles en het natrekken van diverse boutverbindingen. Hoort er allemaal bij (vind ik).

@ Siert en Arjan: Dank voor de support!

Goede week voor jullie,

math

Link to post
Share on other sites
Op 23/6/2019 om 9:57 PM zei Cannonball:

Geweldige voortgang Math!

Zijn die spatborden nog wel recht? Als je de spatborden met de bevestigingspunten op een vlakke bodem legt, is er dan ook een gat te zien? 

Dan ligt het niet aan de body waarom het niet netjes aansluit. 

Ik heb bij de spatborden en flares van de jeep voorheen rubberen strips gebruikt van een VW Kever. Deze strips zijn niet origineel natuurlijk maar komen kwa lengte aardig overeen. 'Spatbordbies' wordt het volgens mij genoemd en ze komen in diverse carrosserie kleuren

Ziet er al met al geweldig uit!

Kenneth

Huy Kenneth,

Ik had de spatbordbiesjes besteld. Voor € 11,- was ik de man. Passen prima en ik ben tevreden met het resultaat. Binnenkort een fotootje...

Bedankt voor de tip man!

math

Link to post
Share on other sites

Even in het kort mensen,

De Jeep heeft weer APK, dus sinds afgelopen dinsdag rij ik er weer mee op de weg. :worshippy:

Man, man, man, wat een voldaan gevoel geeft dat toch. En hij loopt echt mooi, zo heeft ie nog nooit gelopen. :thumbsup:

Enfin, dat wilde ik even met jullie delen. T'is niet het einde van dit topic, want er komen nog wat kleine karweitjes achteraan.

Nu eerst even vakantie, kilometers maken. Hell yeah! B)

Alle goeds voor jullie,

math

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Op 2/7/2019 om 1:49 PM zei wrangler266:

Huy Kenneth,

Ik had de spatbordbiesjes besteld. Voor € 11,- was ik de man. Passen prima en ik ben tevreden met het resultaat. Binnenkort een fotootje...

Bedankt voor de tip man!

math

Top! 

Glad I could help. 

Link to post
Share on other sites

Dankjewel Herman en Ab. Het is een genot om in te rijden nu.

Mede dankzij jullie en de andere forumleden die mij gevolgd en geadviseerd hebben.... :worshippy:

Als je goed kijkt zie je zelfs al een spatje modder zitten hier en daar... :D:D:D

Na onze vakantie begin ik aan de revisie en inbouw van de lier.

Misschien weer tot dan,

Math

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...